Lediga jobb som Övriga kontorsassistenter och sekreterare i Simrishamn

Se lediga jobb som Övriga kontorsassistenter och sekreterare i Simrishamn. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Simrishamn som finns hos arbetsgivaren.

Administrativ förvaltare

Är du en lösningsfokuserad administratör med en känsla för ordning och reda? Ser du värdet av god service och vill vara del av ett familjärt bolag inom fastighetsbranschen? Då har du kommit rätt. Just nu söker vi en Administrativ förvaltare till kontoret i Simrishamn. Välkommen till Kanslihuset! Som Administrativ förvaltare hos oss… utgör du en viktig funktion i ett företag som idag består av totalt sett ca 30 personer. På kontoret i Simrishamn finns två ... Visa mer
Är du en lösningsfokuserad administratör med en känsla för ordning och reda? Ser du värdet av god service och vill vara del av ett familjärt bolag inom fastighetsbranschen? Då har du kommit rätt. Just nu söker vi en Administrativ förvaltare till kontoret i Simrishamn. Välkommen till Kanslihuset!

Som Administrativ förvaltare hos oss…
utgör du en viktig funktion i ett företag som idag består av totalt sett ca 30 personer. På kontoret i Simrishamn finns två Fastighetsskötare samt en Teknisk förvaltare som idag driver arbetet av fastigheterna på orten. Tjänsten som Administrativ förvaltare är en ny roll vilket innebär en utökning av teamet. Din roll kommer att vara varierande där ditt huvudsakliga ansvar blir att fungera som stöd i vårt dagliga arbete. Det är en varierande roll som inkluderar både kontorsarbete och besök ute i våra fastigheter.
Dina arbetsuppgifter består exempelvis av att:

Uthyrning/visning av bostadslägenheter


Arbetsledning av fastighetsskötare


Daglig kontakt med hyresgäster


Hantera och administrera E-post 


Hantera dokumentation  


Felmottagning och posthantering 


Förbereda dokument för kontraktsskrivning


Hantera nyckelkvitteringar


Kontakt med fastighetsägaren


Vi söker dig som ser långsiktighet i rollen och vill lära känna oss och vår verksamhet väl. Din roll kan med tiden komma att utvecklas utefter vårt behov och ditt intresse. Du är placerad på vårt kontor i Simrishamn.
Vi söker dig som… 

Har goda erfarenheter av arbete i en administrativ roll


Är en van användare av Officepaketet, främst Word och Excel 


Har obehindrade kunskaper i svenska (tal & skrift)


Har B-körkort


Är kommunikativ och serviceinriktad


Har du erfarenhet från fastighetsbranschen ses det som meriterande


Då du i rollen kommer att ha kontinuerlig kontakt med våra hyresgäster är det viktigt att du är kommunikativ och väldigt serviceinriktad.
För att lyckas i rollen…
ser vi att du är lösningsfokuserad och van att ta egna initiativ. Detta är en perfekt roll för dig som trivs i ett mindre företag i en stöttande funktion där du får användning av din förmåga att bemöta andra människor på ett trevligt sätt. Vidare tror vi att du är noggrann såväl som ansvarsfull och har lätt för att prioritera och strukturera ditt arbete. Du vill ha ordning och reda i ditt arbete. För det interna samarbetet och de externa kontakterna är det avgörande att du har ett prestigelöst och ödmjukt förhållningssätt – du ser inga hinder i att hjälpa till där du behövs bäst för stunden och du räds inte att bemöta våra hyresgäster även i de tuffa samtalen. 
Vi lägger vikt vid din erfarenhet men för oss kommer din energi och personlighet vara avgörande och vi ser att du redan från dag ett bidrar till kontorets goda och familjära stämning.
Kanslihuset erbjuder…
privata fastighetsägare, bostadsrättsföreningar och fastighetsbolag total förvaltning vilket innebär att av vi tar hand om alla delar som berör fastighetens ekonomi, administration, teknik och skötsel. Vi kan även ta hand om delar av förvaltningsuppdraget enligt nedan. Vi bedriver en förvaltning i nära dialog med uppdragsgivaren för att säkerställa nöjda hyresgäster och långsiktig lönsamhet.
Läs mer om oss på: www.kanslihuset.se
Om detta låter som en spännande tjänst för dig…
är du varmt välkommen med din ansökan!
Sök tjänsten och bifoga ditt CV och personliga brev senast den 7:e februari. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan komma att plockas ner om vi hittar rätt, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.
Har du frågor eller funderingar kring rollen eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Jonas Bågeman – [email protected] Visa mindre

ADMINISTRATÖR till samhällsbyggnadsförvaltningen

Välkommen till Simrishamns kommun, som ligger i hjärtat av Österlen, känt för sitt rika kulturliv och sin vackra natur. Simrishamns kommuns vision är "Kontrasterna i en levande kommun gör alla dagar bättre. Samhällsbyggnadsförvaltningen skapar förutsättningar för ett hållbart samhälle i förändring och bidrar till att alla boende och verksamma i Simrishamns kommun ska kunna leva ett gott liv. Vi skapar planer för framtidens Simrishamn, tar hand om kommu... Visa mer
Välkommen till Simrishamns kommun, som ligger i hjärtat av Österlen, känt för sitt rika kulturliv och sin vackra natur.

Simrishamns kommuns vision är "Kontrasterna i en levande kommun gör alla dagar bättre.
Samhällsbyggnadsförvaltningen skapar förutsättningar för ett hållbart samhälle i förändring och bidrar till att alla boende och verksamma i Simrishamns kommun ska kunna leva ett gott liv.

Vi skapar planer för framtidens Simrishamn, tar hand om kommunens byggnader, mark och hamnar, gör kartor, ger tillstånd för bygglov, planerar stadens trafik, bygger gator, broar och gång- och cykelbanor, tar hand om parker och grönområden, bidrar till så att vi har en god stadsmiljö, levererar vatten- och avloppstjänster, städar lokaler, lagar mat och mycket mer!
Som anställd i Simrishamns kommun har du förmåner som till exempel möjlighet till distansarbete, friskvårdsbidrag och löneväxling.

ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av att stödja samhällsbyggnadsförvaltningen med förekommande administrativa arbetsuppgifter.
Arbetsuppgifter är till exempel diarieföring, utskick av handlingar, expediering av beslut, hantering av interna och externa fakturor. Arbetet sker både enskilt och i samarbete med kolleger inom förvaltningen.

KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen har du utbildning inom administration. Erfarenhet av arbete inom kommunal administrativ verksamhet är meriterande. Förvaltningen arbetar i en alltmer digital arbetsmiljö och vi utgår ifrån att du har god datorvana med programmen inom Microsoft Office. Erfarenhet av systemen ByggR, Raindance och Evolution är meriterande.

För att passa för rollen och trivas hos oss ska du vara serviceinriktad och initiativrik. Du har god administrativ förmåga med stort engagemang och uttrycker dig väl i svenska språket både i tal och skrift. Din samarbetsförmåga är god och du relaterar och kommunicerar med andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du tar ansvar för dina uppgifter och kan själv organisera, prioritera och strukturera arbetsuppgifterna på ett effektivt sätt. Du har förmåga att snabbt sätta dig in i arbetsuppgifter. Ett professionellt och gott bemötande är en självklarhet för dig.

ÖVRIGT
För att möta morgondagens utmaningar eftersträvar Simrishamns kommun mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund.

I samband med rekryteringen undanbedes bestämt kontakt från annons-
/rekryteringsföretag. Visa mindre

Administratör/Kanslist 80-100%

Ansök    Nov 3    Kiviks församling    Kanslist
Kiviks församling söker administratör på 80-100%. Huvudsakliga arbetsuppgifter är: · Kyrkobokföring · Begravningsadministration · Övriga förekommande administrativa arbetsuppgifter Kvalifikationer: För tjänsten lämplig utbildning och erfarenhet. God vana att uttrycka dig i tal och skrift. Du som söker är strukturerad, noggrann, självständig, socialt utåtriktad, har lätt för att samarbeta och delar Svenska kyrkans värderingar. Vi ger dig ut... Visa mer
Kiviks församling söker administratör på 80-100%.
Huvudsakliga arbetsuppgifter är:
· Kyrkobokföring
· Begravningsadministration
· Övriga förekommande administrativa arbetsuppgifter
Kvalifikationer: För tjänsten lämplig utbildning och erfarenhet.
God vana att uttrycka dig i tal och skrift. Du som söker är strukturerad, noggrann, självständig, socialt utåtriktad, har lätt för att samarbeta och delar Svenska kyrkans värderingar. Vi ger dig utbildning i de speciella system som Svenska kyrkan arbetar i.
Tillträde efter överenskommelse.
Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdag är den 28 november 2022
Information: Kyrkoherde Per Frostensson [email protected], 0708-749546.
Ansökan skickar du till e-post: [email protected] Visa mindre

P 7 söker administratör till skjutfältssektionen

Om arbetsplatsen Skjutfältssektionen stödjer Försvarsmakten och regementet i Skåne med tillgång till skjutfält för träning med skarp ammunition samt lokaler för förläggning och utbildning. Huvudsakliga arbetsuppgifter I befattningen ingår administrativt arbete kopplat till bokningar och förvaltning av anläggningar och lokaler. Tjänsten innebär även administration av materiel och fordon i IT-system samt att utföra praktiska stöduppgifter. Du ges möjlig... Visa mer
Om arbetsplatsen
Skjutfältssektionen stödjer Försvarsmakten och regementet i Skåne med tillgång till skjutfält för träning med skarp ammunition samt lokaler för förläggning och utbildning.


Huvudsakliga arbetsuppgifter
I befattningen ingår administrativt arbete kopplat till bokningar och förvaltning av anläggningar och lokaler. Tjänsten innebär även administration av materiel och fordon i IT-system samt att utföra praktiska stöduppgifter.

Du ges möjlighet att både utveckla och förvalta rutiner inom ditt område. 


Huvudsakliga arbetsuppgifter:


• Bokning och tillsyn av lokaler.
• Stödja sektionen med tillsyn, felanmälan och omsättning av IT-materiel m.m.
• Delta i utveckling av tilldelade lokaler, logi och utbildningsanordningar
• Systemadministration, inköp och beställningar.
• Övriga rutinbaserade administrativa uppgifter.

 

Krav


• Körkort klass B.

 

Meriterande


• Kunskap om och erfarenhet av administrativt arbete.
• Kunskap i Officepaketet.
• Erfarenhet av Försvarsmakten eller försvarssektorn.
• Godkänd värnplikt alt grundläggande militär utbildning.

 

Personliga egenskaper

Arbetsuppgifterna ställer stora krav på självständighet, ett systematiskt arbetssätt och serviceorientering. Du har därmed en tydlig känsla för service, organisation och struktur, är i hög grad självgående och vågar ta egna initiativ inom ramen för givna riktlinjer. Du är flexibel och prestigelös i ditt sätt, är lyhörd i kommunikationen med andra och har en god samarbetsförmåga. Du bör också ha förmåga att se förändringspotential i administrativa rutiner och föreslå förändringar. Du trivs i en omväxlande roll med många olika parallella uppgifter och tidvis högt tempo. Vidare har du lätt för att knyta nya kontakter både inom och utanför den egna organisationen och trivs med ett utmanande arbete.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper vid rekryteringen och söker medarbetare med rätt attityd, värderingar och inställning.

 

Övrigt
Anställningsform: Tillsvidare anställning, 6 mån provanställning.
Befattningen är en civil anställning, med individuell lönesättning. 
Du omfattas av kollektivavtal.

Arbetsort: Kivik.
Tillträde: Enligt överenskommelse.

Vid frågor om befattningen och rekryteringsprocessen kontakta sektionschefen Lars-Göran Nilsson 0702-867098

Fackliga organisationer
OF [email protected]
OFR/S [email protected] 
SACO [email protected]
SEKO [email protected]

 


Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Södra skånska regementet kallas också för P 7. P står för pansar eftersom regementet främst använder sig av pansarfordon. Vi genomför en militär grundutbildning för värnpliktiga i markstrid, mekaniserad och motoriserad strid med stöd av våra huvudfordon som är: stridsvagn 122, stridsfordon 9040C och pansarterrängbil 360.

P 7 har heltid- och deltidsanställd personal som tjänstgör i sina olika befattningar nationellt och internationellt.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Visa mindre

Markförvaltningsadministratör

Välkommen till Simrishamns kommun, som ligger i hjärtat av Österlen, känt för sitt rika kulturliv och sin vackra natur. Simrishamns kommuns vision är "Kontrasterna i en levande kommun gör alla dagar bättre. Samhällsbyggnadsförvaltningen skapar förutsättningar för ett hållbart samhälle i förändring och bidrar till att alla boende och verksamma i Simrishamns kommun ska kunna leva ett gott liv. Vi skapar planer för framtidens Simrishamn, tar hand om kommune... Visa mer
Välkommen till Simrishamns kommun, som ligger i hjärtat av Österlen, känt för sitt rika kulturliv och sin vackra natur.

Simrishamns kommuns vision är "Kontrasterna i en levande kommun gör alla dagar bättre.

Samhällsbyggnadsförvaltningen skapar förutsättningar för ett hållbart samhälle i förändring och bidrar till att alla boende och verksamma i Simrishamns kommun ska kunna leva ett gott liv. Vi skapar planer för framtidens Simrishamn, tar hand om kommunens byggnader, mark och hamnar, gör kartor, ger tillstånd för bygglov, planerar stadens trafik, bygger gator, broar och gång- och cykelbanor, tar hand om parker och grönområden, bidrar till så att vi har en god stadsmiljö, levererar vatten- och avloppstjänster, städar lokaler, lagar mat, skottar snö och sopar gator och mycket, mycket mer. Arbetsuppgifterna är omväxlande och vi arbetar mycket under eget ansvar. Förvaltningen är inne i en omställning till ett mer digitalt arbetssätt som omfattar digitalisering av hela samhällsbyggnadsprocessen.

Planeringsenheten ansvarar för kommunens översiktsplanering, planläggning, exploateringsverksamhet, markförvaltning, kart-, mät- och GIS-verksamhet. Nu söker vi en markförvaltningsadministratör som vill vara med i arbetet med att utveckla Simrishamns kommun!


ARBETSUPPGIFTER
Som markförvaltningsadministratör ingår du i samhällsbyggnadsförvaltningens planeringsenhet. Du arbetar nära vår mark- och exploateringsingenjör men kommer även ha stöd av och arbeta tillsammans med övriga resurser så som t.ex. översiktsplanerare, kart- och mätingenjörer, GIS-ingenjörer och planarkitekter.

I rollen kommer du specifikt att:
• ta fram ett strukturerat sätt att arbeta med kommunens arrenden samt ansvara för
uthyrning, fakturering mm
• marknadsföra samt sälja mark som är till försäljning, inklusive ha kontroll på
reservationer och kölistor
• ansvara för att, med hjälp av dina kollegor, svara på frågor från medborgare rörande
markförvaltning och kringliggande frågor
• hjälpa till och ta fram tjänsteskrivelser
• diarieföra relevanta dokument

Arbetet innebär många kontaktytor och det är viktigt att du är bekväm med såväl skriftlig som muntlig kommunikation, exempelvis medmedborgare, markägare och byggföretag. Du bidrar, liksom våra övriga medarbetare, till att utveckla våra arbetsprocesser. Inom samhällsbyggnadsförvaltningen arbetar vi tätt ihop över enhetsgränserna och vi tar oss an nya frågor med ett brett helhetsperspektiv.


KVALIFIKATIONER
I denna tjänst lägger vi extra stor vikt vid dina personliga egenskaper. Initiativförmåga, ordning och reda, förmåga att hantera många ärenden samtidigt och god förmåga att kommunicera är önskvärt. Du har en god förmåga att arbeta självständigt men också att ta hjälp när det behövs.
Vi söker dig som har någon form av eftergymnasial utbildning eller några års arbetslivserfarenhet som stämmer överens med tilltänkta arbetsuppgifter. Tidigare arbete med markförvaltning är meriterande. Det gäller även vana av att arbeta i en politiskt styrd organisation med erfarenhet av administrativt arbete inom kommunal förvaltning.


ÖVRIGT
Löpande urval tillämpas och vi förbehåller oss rätten att avsluta rekryteringen när vi funnit rätt kandidat, välkommen med din ansökan redan idag!

För att möta morgondagens utmaningar eftersträvar Simrishamns kommun mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund.

I samband med rekryteringen undanbedes bestämt kontakt från annons-
/rekryteringsföretag. Visa mindre

Administratör

Beskrivning Vi söker en administratör till Capio Närsjukhus i Simrishamn. I Simrishamn finns det lilla närsjukhuset med det stora vårdutbudet, beläget vid kusten på det vackra Österlen. På sjukhuset arbetar cirka 150 medarbetare. Arbetsuppgifter Hos oss arbetar du i nära samarbete med övriga yrkeskategorier så som medicinska sekreterare, undersköterskor, sjuksköterskor och läkare. Tjänsten innebär varierande administrativa arbetsuppgifter där du stödj... Visa mer
Beskrivning
Vi söker en administratör till Capio Närsjukhus i Simrishamn.

I Simrishamn finns det lilla närsjukhuset med det stora vårdutbudet, beläget vid kusten på det vackra Österlen.

På sjukhuset arbetar cirka 150 medarbetare.

Arbetsuppgifter
Hos oss arbetar du i nära samarbete med övriga yrkeskategorier så som medicinska sekreterare, undersköterskor, sjuksköterskor och läkare. Tjänsten innebär varierande administrativa arbetsuppgifter där du stödjer verksamheterna med posthantering, remissarbete och bokning av patientbesök. Vidare ingår patientkontakt via telefon och koordinering av samtal. Du har en viktig roll som ansiktet utåt, och ger våra patienter och deras anhöriga ett professionellt bemötande. Du behöver kunna arbeta självständigt och vara flexibel, men även ha god förmåga att samarbeta då du kommer att ingå i ett sammanhang med andra kollegor.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har utbildning med administrativ inriktning eller likvärdiga kunskaper förvärvade på annat vis. Du har god datorvana, och kunskaper inom Melior och WebbPASiS är meriterande. Eftersom tjänsten innebär både muntlig och skriftlig kommunikation är det viktigt att du skriver obehindrat och uttrycker dig väl på svenska.

Som person uppskattar du att ställas inför utmaningar, tar dig an arbetsuppgifter snabbt samt sätter en ära i att leverera med hög kvalitet och i tid. En positiv och problemlösande attityd är centralt för dig, du har mycket god förmåga att skapa struktur i ditt arbete och prioritera i stressiga situationer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Villkor
* En trygg anställning genom kollektivavtal och försäkringar

* Friskvårdsbidrag

* Individuell lönesättning

* Ett nätverk av stöttande kollegor

* Trygghet i att ha en stor organisation i bakgrunden som stöd

* Ansvar, mandat och frihet

Vi intervjuar löpande under hela rekryteringsprocessen, så vänta inte utan skicka in din ansökan snarast!

Capio Äldre och mobil vård erbjuder ett brett utbud av specialiserad sjukvård bestående av: geriatrik (öppen- och slutenvård), ASiH, akut- och jourläkarbilar, läkare i SÄBO, närsjukhus (öppen- och slutenvård), primärvårdsrehabilitering, SPSV samt specialiserad slutenvårdsrehabilitering. I affärsområdet finns specialistkunskap inom ett flertal områden. Vår personal har både hög kompetens och lång erfarenhet vilket ger de rätta förutsättningarna för att kunna erbjuda sjukvård med fokus på trygghet och livskvalitet.



Capio Äldre och mobil vård omsätter 1,4 miljarder kronor och har 1800 medarbetare.

Capio – Nordens största privata vårdgivare
Capios vision är att förbättra hälsan för människor varje dag. Vi vill göra skillnad för våra patienter genom att se, lyssna och finnas här – idag och genom hela livet. Våra medarbetare är viktiga för oss och vi vill ge dem kraften att finnas där för våra patienter men också för att utveckla vården i stort. I vårt dagliga arbete jobbar vi utifrån våra värderingar: Quality, Empowerment, Innovation och Social responsibility. De hjälper oss att uppfylla vårt patientlöfte om att vara en pålitlig partner – närvarande och nytänkande. Tillsammans förbättrar vi folkhälsan – en individ i taget!


Capio erbjuder ett brett och högkvalitativt vårdutbud genom våra sjukhus, specialistkliniker och vårdcentraler i Sverige, Norge och Danmark. Våra patienter kan även få hjälp via våra digitala tjänster. Capio är sedan 2018 en del av Ramsay Santé - en ledande vårdgivare med 36 000 medarbetare i sex länder. För mer information, besök https://capio.se/.


Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Visa mindre

Kommunekolog 100%

Ansök    Apr 21    Simrishamns kommun    Ekolog
Välkommen till Simrishamns kommun, som ligger i hjärtat av Österlen, känt för sitt rika kulturliv och sin vackra natur. Samhällsbyggnadsförvaltningen skapar förutsättningar för ett hållbart samhälle i förändring och bidrar till att alla boende och verksamma i Simrishamns kommun ska kunna leva ett gott liv. Vi skapar planer för framtidens Simrishamn, tar hand om kommunens byggnader, mark och hamnar, gör kartor, ger tillstånd för bygglov, planerar stadens... Visa mer
Välkommen till Simrishamns kommun, som ligger i hjärtat av Österlen, känt för sitt rika kulturliv och sin vackra natur.

Samhällsbyggnadsförvaltningen skapar förutsättningar för ett hållbart samhälle i förändring och bidrar till att alla boende och verksamma i Simrishamns kommun ska kunna leva ett gott liv.

Vi skapar planer för framtidens Simrishamn, tar hand om kommunens byggnader, mark och hamnar, gör kartor, ger tillstånd för bygglov, planerar stadens trafik, bygger gator, broar och gång- och cykelbanor, tar hand om parker och grönområden, bidrar till så att vi har en god stadsmiljö, levererar vatten- och avloppstjänster, städar lokaler, lagar mat, skottar snö och sopar gator och mycket, mycket mer!
Arbetsuppgifterna är omväxlande och vi arbetar mycket under eget ansvar.

Vill du bidra till att bevara och utveckla Simrishamns gröna värden för ekologiska och mänskliga behov? Då bör du söka denna tjänst.

ARBETSUPPGIFTER
Som kommunekolog på enheten för offentliga miljöer, driver du naturvårdsarbetet, inklusive våra många stränder, i samarbete med kommunens parkingenjör, ekolog vatten och driftenheten. Möten med olika nätverk och aktörer, både inom och utanför organisationen ingår i uppdraget och i vissa fall kommer du att vara sammankallande. Som kommunekolog ingår också att vara föredragande för Samhällsplaneringsnämnden. Du svarar på remisser från bygglovsenheten, miljöförbundet, samt har ansvar för naturvårdsfrågor i andra remisser riktade till kommunen. Vi har flera pågående LONA- och LOVA-projekt som du kommer att få ansvar för att driva. Du kommer att delta i vårt pågående arbete med kommunens grönblå strukturplan som ska vara färdig vid årsskiftet.

Du kommer organisatoriskt tillhöra enheten för offentliga miljöer inom stadsarkitektavdelningen. Enheten består av 10 fast anställda och två projektanställda. Du kommer att vara en del i ett park- och naturteam. Vi erbjuder ett omväxlande och utvecklande jobb där du kommer arbeta både inne och ute i fält.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom ekologi, biologi eller annan likvärdig naturvetenskaplig utbildning.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från liknande befattning i annan kommun eller myndighet. Det är även meriterande om du har erfarenhet av arbete med LONA- och LOVA-ansökningar, samt dikningsföretag, vattenråd och GIS.

Som person är du driven, engagerad, strukturerad och ansvarstagande och du har ett stort engagemang för natur och hållbarhet. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och tycker om att prata både med och inför folk. Du är van vid att ta egna initiativ och arbeta självständigt och du har förmågan att avsluta uppdrag och projekt som du är ansvarig för. För att trivas och lyckas i rollen som kommunekolog behöver du också tycka om och vara bra på att samarbeta med andra. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

B-körkort är ett krav då resor förekommer i tjänsten.

ÖVRIGT
Urval och intervjuer kommer att hållas löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan.

För att möta morgondagens utmaningar eftersträvar Simrishamns kommun mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund.

I samband med rekryteringen undanbedes bestämt kontakt från annons-
/rekryteringsföretag. Visa mindre

Administratör, 100%

Välkommen till Simrishamns kommun, som ligger i hjärtat av Österlen, känt för sitt rika kulturliv och sin vackra natur. Samhällsbyggnadsförvaltningen skapar förutsättningar för ett hållbart samhälle i förändring och bidrar till att alla boende och verksamma i Simrishamns kommun ska kunna leva ett gott liv. Vi skapar planer för framtidens Simrishamn, tar hand om kommunens byggnader, mark och hamnar, gör kartor, ger tillstånd för bygglov, planerar stadens ... Visa mer
Välkommen till Simrishamns kommun, som ligger i hjärtat av Österlen, känt för sitt rika kulturliv och sin vackra natur.

Samhällsbyggnadsförvaltningen skapar förutsättningar för ett hållbart samhälle i förändring och bidrar till att alla boende och verksamma i Simrishamns kommun ska kunna leva ett gott liv.

Vi skapar planer för framtidens Simrishamn, tar hand om kommunens byggnader, mark och hamnar, gör kartor, ger tillstånd för bygglov, planerar stadens trafik, bygger gator, broar och gång- och cykelbanor, tar hand om parker och grönområden, bidrar till så att vi har en god stadsmiljö, levererar vatten- och avloppstjänster, städar lokaler, lagar mat, skottar snö och sopar gator och mycket, mycket mer!

Arbetsuppgifterna är omväxlande och vi arbetar mycket under eget ansvar.

ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av registratur och personaladministration, men även andra förekommande administrativa arbetsuppgifter.

Du kommer att arbeta med diarieföring av handlingar samt hålla ordning i diariet och arkivet. Du kommer även hålla i utbildningar för medarbetare i dokumenthantering samt i vårt dokument- och ärendehanteringssystem Evolution. I rollen som registrator har du ett nära samarbete med förvaltningens nämndsekreterare.

I de personaladministrativa uppgifterna ingår bland annat att ge service och stöd åt förvaltningens medarbetare och chefer gällande avtalstolkning, policys och riktlinjer inom HR-området. Löpande administration vid t.ex. schemaläggning, rekrytering, nyanställningar och avslut med mera.

Du blir en del av enheten Administrationen. På enheten finns medarbetare med flera olika kompetensområden men med den gemensamma målsättningen att effektivisera och underlätta arbetet för förvaltningen, Byggnadsnämnden och Samhällsplaneringsnämnden.

I övrigt deltar du i Administrationens verksamhetsutveckling.

KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen har du utbildning inom registratur och personaladministration alternativt annan utbildning/erfarenhet som av oss bedöms likvärdig. Har du grundläggande juridiska kunskaper i lagstiftning gällande allmänna handlingar, framför allt tryckfrihetsförordningen och offentlighets- och sekretesslagen ser vi det som meriterande.

Förvaltningen går mot en alltmer digital arbetsmiljö, det är därför meriterande om du har god datorvana och om du är van vid att hantera programmen inom Microsoft Office.
Erfarenhet av registratur och personaladministration inom en politiskt styrd organisation är meriterande. Erfarenhet av systemen Visma Personec P och Evolution är meriterande.

För att passa för rollen och trivas hos oss ska du vara serviceinriktad, självgående, kvalitetsmedveten och samtidigt arbeta för att leverera lösningar. Du har god administrativ förmåga och du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Din samarbetsförmåga är god och du relaterar och kommunicerar med andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du tar ansvar för din uppgift och kan själv organisera, prioritera och strukturerar arbetsuppgifterna på ett effektivt sätt. Du har förmåga att snabbt sätta dig in i arbetsuppgifter. Ett professionellt och gott bemötande är en självklarhet för dig i alla dina professionella kontakter.

ÖVRIGT
Löpande urval tillämpas och vi förbehåller oss rätten att avsluta rekryteringen när vi funnit rätt kandidat, välkommen med din ansökan redan idag!

För att möta morgondagens utmaningar eftersträvar Simrishamns kommun mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund.

I samband med rekryteringen undanbedes bestämt kontakt från annons-
/rekryteringsföretag. Visa mindre

Administrativ sekreterare till Kultur- och fritidsförvaltningen

Välkommen till Simrishamns kommun, som ligger i hjärtat av Österlen, känt för sitt rika kulturliv och sin vackra natur. ARBETSUPPGIFTER Som administrativ sekreterare på Kultur- och fritidsförvaltningen ansvarar du för den nämndadministrativa processen vilket bland annat innebär förberedelse och kallelser till kultur- och fritidsnämndens möten, samt att skriva protokoll och expediera beslut. I detta arbete ingår att utveckla processen kring dokument- och... Visa mer
Välkommen till Simrishamns kommun, som ligger i hjärtat av Österlen, känt för sitt rika kulturliv och sin vackra natur.

ARBETSUPPGIFTER
Som administrativ sekreterare på Kultur- och fritidsförvaltningen ansvarar du för den nämndadministrativa processen vilket bland annat innebär förberedelse och kallelser till kultur- och fritidsnämndens möten, samt att skriva protokoll och expediera beslut. I detta arbete ingår att utveckla processen kring dokument- och ärendehantering från registrering till arkivering. Bland arbetsuppgifterna kan det även förekomma olika typer av utrednings- och handläggningsuppdrag inom nämndens ansvarsområden.

I det dagliga arbetet kommer även en rad administrativa arbetsuppgifter att ingå, så som att ge administrativ service till förtroendevalda och förvaltning. I detta arbete ingår bland annat ansvarar för inkommande post, diarieföring, fakturering, och hantering av inkommande fakturor, ansvara för digitala system m.m. I din roll kan även ingå medverkan i olika kommunövergripande samarbetsgrupper.

Vi erbjuder dig en roll med många kontaktytor, såväl inom som utanför förvaltningen. Du kommer att ha tät kontakt med såväl medborgare som föreningar. Det är därför viktigt att du är en god företrädare för de frågor som vi arbetar med på kultur- och fritidsförvaltningen. Den administrativa sekreteraren är direkt underställd kultur- och fritidschefen och ingår i förvaltningens ledningsgrupp.


KVALIFIKATIONER
Du ska ha en relevant akademisk utbildning eller annan erfarenhet som bedöms som likvärdig. Det är önskvärt att du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Du uttrycker dig väl skriftligt och muntligt, har god administrativ förmåga och goda IT-kunskaper.

Som administrativ sekreterare kommer du att arbeta självständigt. Du arbetar tillsammans med personal från hela den kommunala organisationen, vilket förutsätter god samarbetsförmåga samt helhetssyn ur ett större perspektiv. Körkort är önskvärt.

ÖVRIGT
För att möta morgondagens utmaningar eftersträvar Simrishamns kommun mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund.

I samband med rekryteringen undanbedes bestämt kontakt från annons-
/rekryteringsföretag. Visa mindre

Vikariat administratör 100%

Välkommen till Simrishamns kommun, som ligger i hjärtat av Österlen, känt för sitt rika kulturliv och sin vackra natur. Samhällsbyggnadsförvaltningen skapar förutsättningar för ett hållbart samhälle i förändring och bidrar till att alla boende och verksamma i Simrishamns kommun ska kunna leva ett gott liv. Vi skapar planer för framtidens Simrishamn, tar hand om kommunens byggnader, mark och hamnar, gör kartor, ger tillstånd för bygglov, planerar stadens ... Visa mer
Välkommen till Simrishamns kommun, som ligger i hjärtat av Österlen, känt för sitt rika kulturliv och sin vackra natur.

Samhällsbyggnadsförvaltningen skapar förutsättningar för ett hållbart samhälle i förändring och bidrar till att alla boende och verksamma i Simrishamns kommun ska kunna leva ett gott liv.

Vi skapar planer för framtidens Simrishamn, tar hand om kommunens byggnader, mark och hamnar, gör kartor, ger tillstånd för bygglov, planerar stadens trafik, bygger gator, broar och gång- och cykelbanor, tar hand om parker och grönområden, bidrar till så att vi har en god stadsmiljö, levererar vatten- och avloppstjänster, städar lokaler, lagar mat, skottar snö och sopar gator och mycket, mycket mer!

Arbetsuppgifterna är omväxlande och vi arbetar mycket under eget ansvar.


ARBETSUPPGIFTER
Som administratör i hamnen kommer du vara hamnchefens högra hand och spindel i nätet i verksamheten. Det är en mångsidig roll, som innefattar hamnens ekonomiska administration, service gentemot hamnens kunder och en lång rad insatser i den dagliga hamndriften.

Den ekonomiska administrationen omfattar kontering, fakturering, debitering, administration av investeringar, avstämning av balans mot konton, bokningar i ekonomisystem och ekonomisk uppföljning av hamnens verksamhet. Du kan även komma att bistå i upphandling av varor och tjänster samt hantering av avtal.

Kundmottagningen handlar om flexibelt bemötande av kunder i såväl småbåtshamn som handelshamn. I småbåtshamnen kommer du bland annat att sköta båtplatsadministration, försäljning och administration av elkort samt påfyllnad mot båtägare. I handelshamnen administrerar och synkroniserar du fartygsanlöp, lager och magasin, hyror, sjöbodar och arrenden.

Övrig administration omfattar beredning av hamnverksamhetens ärenden till samhällsplaneringsnämnden, registrering av handlingar i diarium och i hamnverksamhetens arkiv, kontakt med städ- och vaktboklag, beställning av drift och underhåll av allmän plats, utskick av hamnverksamhetens nyhetsbrev, kontakt med myndigheter och konsulter exempelvis gällande muddringsrapportering och miljörapportering.

I hamnen jobbar vi i ett team där alla roller kompletterar varandra och bildar en helhet. Därför är intern kommunikation en viktig del i tjänsten, som du också kommer ägna mycket av din tid åt.

Du blir en del av Samhällsbyggnadsförvaltningens nya enhet Administrationen, som bildades i januari 2021 i samband med att förvaltningen övergick i en ny organisation. Hos oss finns medarbetare med flera olika kompetensområden men med den gemensamma målsättningen att effektivisera och underlätta för Samhällsbyggnadsförvaltningens olika verksamheter.

Du deltar i såväl hamnenhetens som administrationens verksamhetsmöten och arbetsplatsträffar, och ger service till hamnens gäster under öppettiderna, 8-16 varje vardag.


KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen som administratör i hamnen har du erfarenhet av hamnadministration, hamn- och sjöfartslogistik eller annan erfarenhet/utbildning som av oss bedöms likvärdig. Erfarenhet av ekonomisk administration i politiskt styrd organisation är meriterande. Erfarenhet av kundservice är meriterande. Hamnverksamheten digitaliseras successivt, så det är av vikt att du har god datorvana och är van användare av Officepaketet.

För att passa för rollen och trivas i hamnverksamheten ska du vara serviceinriktad, självgående, kvalitetsmedveten och samtidigt arbeta för att leverera lösningar. Du har god administrativ förmåga och formulerar dig väl i tal och skrift. Du samarbetar gärna, och kommunicerar med andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och kan själv organisera, prioritera och strukturerar arbetsuppgifterna på ett effektivt sätt. Du har förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och du kan effektivt ställa om din arbetsdag när oförutsedda händelser inträffar. Ett professionellt och gott bemötande är en självklarhet för dig i alla dina professionella kontakter.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Löpande urval tillämpas och vi förbehåller oss rätten att avsluta rekryteringen när vi funnit rätt kandidat, välkommen med din ansökan redan idag!

För att möta morgondagens utmaningar eftersträvar Simrishamns kommun mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund.

I samband med rekryteringen undanbedes bestämt kontakt från annons-
/rekryteringsföretag. Visa mindre

Administratör

Ansök    Jun 17    Capio Geriatrik AB    Kontorist
Capio är en nordisk vårdgivare som erbjuder ett brett och högkvalitativt vårdutbud inom medicin, kirurgi och psykiatri genom sina sjukhus, specialistkliniker och vårdcentraler i Sverige, Norge och Danmark. Den fysiska vården kompletteras med digitala tjänster och verktyg som möjliggör att patienten får hjälp digitalt när det är möjligt och fysiskt när det behövs. Sedan november 2018 är Capio en del av Ramsay Santé, en ledande europeisk vårdgivare med tot... Visa mer
Capio är en nordisk vårdgivare som erbjuder ett brett och högkvalitativt vårdutbud inom medicin, kirurgi och psykiatri genom sina sjukhus, specialistkliniker och vårdcentraler i Sverige, Norge och Danmark.
Den fysiska vården kompletteras med digitala tjänster och verktyg som möjliggör att patienten får hjälp digitalt när det är möjligt och fysiskt när det behövs.
Sedan november 2018 är Capio en del av Ramsay Santé, en ledande europeisk vårdgivare med totalt 36 000 medarbetare i sex länder.
För mer information om Capio och Ramsay Santé besök www.capio.se och www.ramsaygds.fr.
Capio Närsjukhus i Simrishamn bedriver närsjukvård på uppdrag av Region Skåne. Vi är ett relativt litet sjukhus men med stor bredd i vårt utbud. Vår arbetsplats har tydliga mål, där vi prioriterar kvalitet och service. Hos oss har du möjlighet till inflytande och delaktighet i verksamheten, och våra beslutsvägar är korta. Du kan förvänta dig en god arbetsmiljö som du aktivt kan påverka.
Vi i Capio arbetar systematiskt med kvalitet och patientsäkerhet. Vi mäter medicinska resultat, patientupplevda resultat och hur erfarenheterna av kontakterna med oss är. På så sätt kan vi bli bättre på att vara bra!
Nu behöver vi utöka vår personalgrupp med två stycken administratörer.
Arbetsuppgifter
Hos oss arbetar du i nära samarbete med övriga yrkeskategorier så som medicinska sekreterare, undersköterskor, sjuksköterskor och läkare. Tjänsten innebär varierande administrativa arbetsuppgifter där du stödjer verksamheterna med posthantering, remissarbete och bokning av patientbesök. Vidare ingår patientkontakt via telefon och koordinering av samtal samt arbete i vår centralkassa. Du har en viktig roll som ansiktet utåt, och ger våra patienter och deras anhöriga ett professionellt bemötande. Du behöver kunna arbeta självständigt och vara flexibel, men även ha god förmåga att samarbeta då du kommer att ingå i ett sammanhang med andra kollegor.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har utbildning med administrativ inriktning eller likvärdiga kunskaper förvärvade på annat vis. Du har god datorvana, och kunskaper inom Melior och PASiS är meriterande. Eftersom tjänsten innebär både muntlig och skriftlig kommunikation är det viktigt att du skriver obehindrat och uttrycker dig väl på svenska. Som person uppskattar du att ställas inför utmaningar, tar dig an arbetsuppgifter snabbt samt sätter en ära i att leverera med hög kvalitet och i tid. En positiv och problemlösande attityd är centralt för dig, du har mycket god förmåga att skapa struktur i ditt arbete och prioritera i stressiga situationer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Tjänstgöringsgraden ser vi helst är 100 %, men annars enligt överenskommelse. Tjänsten är tidsbegränsad med mycket god möjlighet till både förlängning och fast tjänstgöring, och tillträde sker snarast eller enligt överenskommelse.
Vi kommer att utvärdera och intervjua kontinuerligt under hela rekryteringsprocessen, så vänta inte utan skicka in din ansökan snarast!
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Vikariat administratör 100%

Välkommen till Simrishamns kommun, som ligger i hjärtat av Österlen, känt för sitt rika kulturliv och sin vackra natur. Samhällsbyggnadsförvaltningen skapar förutsättningar för ett hållbart samhälle i förändring och bidrar till att alla boende och verksamma i Simrishamns kommun ska kunna leva ett gott liv. Vi skapar planer för framtidens Simrishamn, tar hand om kommunens byggnader, mark och hamnar, gör kartor, ger tillstånd för bygglov, planerar stadens ... Visa mer
Välkommen till Simrishamns kommun, som ligger i hjärtat av Österlen, känt för sitt rika kulturliv och sin vackra natur.

Samhällsbyggnadsförvaltningen skapar förutsättningar för ett hållbart samhälle i förändring och bidrar till att alla boende och verksamma i Simrishamns kommun ska kunna leva ett gott liv.

Vi skapar planer för framtidens Simrishamn, tar hand om kommunens byggnader, mark och hamnar, gör kartor, ger tillstånd för bygglov, planerar stadens trafik, bygger gator, broar och gång- och cykelbanor, tar hand om parker och grönområden, bidrar till så att vi har en god stadsmiljö, levererar vatten- och avloppstjänster, städar lokaler, lagar mat, skottar snö och sopar gator och mycket, mycket mer!

Arbetsuppgifterna är omväxlande och vi arbetar mycket under eget ansvar.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör kommer du ha en viktig och central roll på förvaltningen med - en fot i registratur och en fot i HR-administration.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer främst bestå av registrering av handlingar åt samhällsplaneringsnämnden och HR-frågor, men även andra förekommande administrativa arbetsuppgifter.

Som registrator registrerar du handlingar som kommer in till förvaltningen samt skapar och håller ordning i diariet och arkivet. I rollen ingår att genomföra processkartläggning av förvaltningens verksamheter i syfte att ta fram en ny dokumenthanteringsplan för förvaltningen. Du kommer även delta i utbildning av medarbetare i dokumenthantering samt i vårt dokument- och ärendehanteringssystem Evolution. I rollen som registrator har du ett nära samarbete med förvaltningens nämndsekreterare.

I HR-administration ingår bland annat att ge service och stöd åt förvaltningens medarbetare och chefer gällande tolkning kring avtal, policys och riktlinjer inom HR-området. Löpande administration vid rekrytering, nyanställningar och avslut samt allmänna frågor relaterade till området.

Du blir en del av den nya enheten Administrationen, som bildades i januari 2021 i samband med att förvaltningen övergick i en ny organisation. På enheten finns medarbetare med flera olika kompetensområden men med den gemensamma målsättningen att effektivisera och underlätta för Byggnadsnämnden och Samhällsplaneringsnämndens arbete med samhällsbyggnadsprocessen.

I övrigt deltar du i Administrationens verksamhetsutveckling.

KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen har du utbildning inom registratur och HR-administration alternativt annan utbildning/erfarenhet som av oss bedöms likvärdig. Har du grundläggande juridiska kunskaper i lagstiftning gällande allmänna handlingar, framför allt tryckfrihetsförordningen och offentlighets- och sekretesslagen ser vi det som meriterande.

Förvaltningen går in i en allt mer digital arbetsmiljö så det är av vikt att du har god datorvana och van vid att hantera Officepaketet.
Erfarenhet av registratur och HR-administration inom en politiskt styrd organisation är meriterande. Erfarenhet av systemen Visma Personec P och Evolution är meriterande.

För att passa för rollen och trivas hos oss ska du vara serviceinriktad, självgående, kvalitetsmedveten och samtidigt arbeta för att leverera lösningar. Du har god administrativ förmåga och du är välformulerad i tal och skrift. Din samarbetsförmåga är god och du relaterar och kommunicerar med andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du tar ansvar för din uppgift och kan själv organisera, prioritera och strukturerar arbetsuppgifterna på ett effektivt sätt. Du har förmåga att snabbt sätta dig in i arbetsuppgifter. Ett professionellt och gott bemötande är en självklarhet för dig i alla dina professionella kontakter.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Löpande urval tillämpas och vi förbehåller oss rätten att avsluta rekryteringen när vi funnit rätt kandidat.
Välkommen med din ansökan redan idag!

För att möta morgondagens utmaningar eftersträvar Simrishamns kommun mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund.

I samband med rekryteringen undanbedes bestämt kontakt från annons-
/rekryteringsföretag. Visa mindre

Administratör och kundtjänstmedarbetare till kommande uppdrag i Östra Skåne

Vi söker ständigt duktiga administratörer och kundtjänstmedarbetare för uppdrag runt om i Skåne. Konsultuppdragen inom administration varierar och styrs av vad våra kunder behöver. Våra kunder är inom både den privata och offentliga sektorn och i varierande storlek. Genom att skicka in din ansökan öppnar du dina dörrar för varierande utmaningar. Skicka gärna in ditt CV eller Linkedinprofil redan idag, när det dyker upp ett konsultuppdrag som passar din pro... Visa mer
Vi söker ständigt duktiga administratörer och kundtjänstmedarbetare för uppdrag runt om i Skåne. Konsultuppdragen inom administration varierar och styrs av vad våra kunder behöver. Våra kunder är inom både den privata och offentliga sektorn och i varierande storlek. Genom att skicka in din ansökan öppnar du dina dörrar för varierande utmaningar. Skicka gärna in ditt CV eller Linkedinprofil redan idag, när det dyker upp ett konsultuppdrag som passar din profil så ringer vi direkt!

Om tjänsten
Konsultuppdragen förekommer i Östra Skåne. Arbetsuppgifterna varierar efter kundens behov men vanligt förekommande önskemål på kunskap är följande:
• Support via telefon och mail för uppdragsgivarens kunder, vilket kan gälla såväl företagskunder som privatpersoner
• Administrering av orders, produktinformation och liknande i affärssystemet SAP (även andra system)
• Kontorsstöd gällande hantering av fakturor, konferensbokning, inkommande mail och samtal
• Mötesplanering, ta fram presentationer, agera som allmänt stöd kring underlag och information, samt sammanställning av rapporter
• Hantera avtal, kundinformation, ta fram exv. försäljningsstatistik till organisationen
• Koordinerande uppgifter gällande exv. event, utbildningar, resor osv.
• Övriga ad hoc-uppgifter
En stor känsla för service och detaljer är ofta väldigt positivt för att vara framgångsrik i denna typ av roll.

Vem är du?
Vi söker dig som….
… har utbildning inom administration/service alt. erfarenhet av administrativa roller eller kundtjänstinriktade roller. Du har antingen längre erfarenhet av yrkesroller inom administration/kundtjänst, alternativt har du precis hunnit påbörja din karriär och är intresserad av att bygga vidare på din kompetens. Vi ser mycket gärna att du har erfarenhet av affärssystemet SAP, alt. andra stora affärssystem. För att trivas i en konsultroll är det av vikt att du som person är öppen, analytisk och självgående. Du bör ha en god kommunikativ förmåga, intresse för affärsmannaskap och en naturlig känsla för service!
Våra uppdragsgivare efterfrågar varierande erfarenhet och specialisering, därav är det av stor vikt att du är tydlig kring dina tidigare erfarenheter, kompetenser och ambitioner i CV och personligt brev. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i något eller flera större affärssystem. Notera gärna även din tillgänglighet för snabbare hantering.

Om verksamheten
Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Visa mindre

Serviceinriktad administratör/kommunikationsassistent

Brinner du för god service och kommunikation? Vare sig det gäller kunder, konsumenter, besökare, kollegor – digitalt eller fysiskt? Är du dessutom en prestigelös och energifylld person som tar dig an administrativa uppgifter med samma entusiasm som du välkomnar våra besökare och stöttar oss med allt möjligt inom digital kommunikation? Då kan det vara dig vi söker! Vi erbjuder en anställning direkt på ett av Österlens mest intressanta företag. Om tjänst... Visa mer
Brinner du för god service och kommunikation? Vare sig det gäller kunder, konsumenter, besökare, kollegor – digitalt eller fysiskt? Är du dessutom en prestigelös och energifylld person som tar dig an administrativa uppgifter med samma entusiasm som du välkomnar våra besökare och stöttar oss med allt möjligt inom digital kommunikation? Då kan det vara dig vi söker!

Vi erbjuder en anställning direkt på ett av Österlens mest intressanta företag.


Om tjänsten
Rollen är i grunden stödjande och administrativ, men du kommer att ges egna viktiga ansvarsområden och goda möjligheter att växa inom rollen och i företaget. Du kommer att arbeta med bemötande via telefon, mail och personliga möten. Under din arbetsdag kommer du växla mellan att arbeta i reception, med administration och även stötta företagets kommunikationsavdelning med intern och extern information.

Du kommer att erbjudas en anställning direkt på företaget.


Vem är du?
Du är strukturerad, vill ta eget ansvar, är prestigelös och lösningsorienterad. Att skapa och stärka relationer är en viktig del i rollen. Därför söker vi dig som gillar att ha kontakt med människor och som har en god känsla för service. Du uttrycker dig med lätthet i tal och skrift och det är ett plus om du kan hantera enklare formgivning och är duktig på att kommunicera i tal och skrift.

Du som söker har lägst gymnasiekompetens, gärna med inriktning mot kommunikation. Eftergymnasial utbildning inom kommunikation och media är meriterande. Troligen är du i början av din karriär och har arbetat i en roll som inkluderar service, bemötande och administration. Då vi söker en långsiktig lösning vill vi att du bor i nära anslutning till Österlen.


Om verksamheten
Vi kan erbjuda en bred och utvecklande roll på ett av Österlens mest spännande företag. Urval sker löpande varför vi hoppas att du vill söka redan idag! Visa mindre

Transkriberare

Ansök    Sep 16    Sv Skåneland    Administrativ assistent
#jobbjustnu Studieförbundet Vuxenskolan söker transkriberare till en kurs som skall starta under hösten i Simrishamn. Din uppgift är att transkribera samtalsmaterialet från ljudfil till dataskrift. Projektet kommer att pågå i 5-10 veckor och beräknas kräva 5-10 timmars arbetstid per vecka och det går bra att arbeta hemifrån eller på något av våra kontor i Simrishamn eller Ystad. Det är meriterande om du har erfarenhet av transkribering och/eller översät... Visa mer
#jobbjustnu
Studieförbundet Vuxenskolan söker transkriberare till en kurs som skall starta under hösten i Simrishamn.
Din uppgift är att transkribera samtalsmaterialet från ljudfil till dataskrift.
Projektet kommer att pågå i 5-10 veckor och beräknas kräva 5-10 timmars arbetstid per vecka och det går bra att arbeta hemifrån eller på något av våra kontor i Simrishamn eller Ystad.
Det är meriterande om du har erfarenhet av transkribering och/eller översättning sedan tidigare.


Om Studieförbundet Vuxenskolan
Studieförbundet Vuxenskolan är en idéburen folkbildningsorganisation med visionen om ett samhälle där människor växer genom kunskap, insikt och delaktighet. SV har idag verksamhet i landets alla kommuner och vi når varje år ca 1 miljon människor med våra folkbildande aktiviteter. Organisationen har drygt 900 anställda, ca 19 000 studiecirkelledare och närmare 300 förtroendevalda. Våra rundorganisationer är Centerpartiet, Liberalerna och LRF. Studieförbundet Vuxenskolan bildades 1967 men har historiska rötter 100 år tillbaka i tiden.


För mer information kontakta verksamhetsutvecklare Maria Karlsson, [email protected], 010-173 39 13 Visa mindre

Registrator

Ansök    Apr 3    Simrishamns kommun    Registrator
Välkommen till Simrishamns kommun, som ligger i hjärtat av Österlen, känt för sitt rika kulturliv och sin vackra natur. Nu söker Simrishamns kommun en registrator till ett spännande och omväxlande uppdrag. Du kommer att arbeta inom kanslienheten på kommunledningskontoret i nära samarbete med vår nämndssekreterare, överförmyndarhandläggare och övriga kollegor. ARBETSUPPGIFTER Rollen som registrator är central och viktig för säkerställandet av en korrek... Visa mer
Välkommen till Simrishamns kommun, som ligger i hjärtat av Österlen, känt för sitt rika kulturliv och sin vackra natur.

Nu söker Simrishamns kommun en registrator till ett spännande och omväxlande uppdrag. Du kommer att arbeta inom kanslienheten på kommunledningskontoret i nära samarbete med vår nämndssekreterare, överförmyndarhandläggare och övriga kollegor.

ARBETSUPPGIFTER
Rollen som registrator är central och viktig för säkerställandet av en korrekt hantering av kommunens information och allmänna handlingar. Du får som registrator hos oss möjlighet att med din kunskap bidra till att säkerställa goda arbetsprocesser samt professionell hantering av allmänna handlingar.

Du arbetar med diarieföring av allmänna handlingar i vårt dokument- och ärendehanteringssystem Evolution.

Arbetsuppgifterna innefattar:

- daglig hanteringen av inkommande handlingar, e-post och postöppning
- råd och stöd i diarieföringsfrågor till verksamheterna
- service till allmänheten i frågor som rör allmänna handlingar
- hålla i utbildningar för kollegor och vara delaktig i utvecklingen av dokument- och ärendehanteringen inom kommunen
- backup för vår överförmyndarhandläggare
- ansvarar tillsammans med nämndssekreteraren för e-förslag
- andra administrativa uppgifter

Simrishamns kommun har startat en process för upphandling av ett nytt dokument- och ärendehanteringssystem och du kommer att få möjligheten att vara delaktig i upphandling och implementeringen av det nya systemet.

Detta är ett mycket omväxlande arbete där en del av dina arbetsuppgifter styrs av verksamhetens varierande behov, medan en del arbetsuppgifter är mer konstanta.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av registratorsarbete inom offentlig förvaltning. Du har lätt för att lära dig nya saker och du är van att arbeta i Officepaketet och IT-system för dokument- och ärendehantering.

Du har relevant utbildning, gärna på universitetsnivå, alternativt annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har grundläggande juridiska kunskaper i lagstiftning gällande allmänna handlingar, framför allt tryckfrihetsförordningen och offentlighets- och sekretesslagen.

Det är meriterande om du sedan tidigare har erfarenhet av myndighetsutövning då det i rollen ingår att vara backup för vår överförmyndarhandläggare. Överförmyndarhandläggaren arbetar med tillsyn och handläggning av ärenden som rör godmanskap, förvaltarskap och förmyndarskap enligt gällande lagstiftning.

Erfarenhet av projektledning, utredningsarbete eller ärendeberedning är också meriterande.

Som person är du utvecklingsorienterad, serviceinriktad och ansvarstagande. Du är van vid att arbeta självständigt och prioritera bland dina arbetsuppgifter, men har samtidigt lätt för att samarbeta och skapa goda relationer. Du har god administrativ förmåga och du är välformulerad i tal och skrift. Ett professionellt och gott bemötande är en självklarhet för dig i alla dina relationer till medborgare och kollegor. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi tillämpar löpande rekrytering.


ÖVRIGT
För att möta morgondagens utmaningar eftersträvar Simrishamns kommun mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund.

I samband med rekryteringen undanbedes bestämt kontakt från annons-
/rekryteringsföretag. Visa mindre

Flexibelt extrajobb som ID-administratör

Ansök    Jun 29    Svensk E-Identitet AB    Registrator
Om jobbet Svensk e-identitet erbjuder ett flexibelt extrajobb som ID-administratör. Jobbet innebär i korthet att hämta ut REK-försändelser som innehåller vårdpersonals tjänstelegitimationer, så kallade SITHS-kort, hos ett postombud för att sedan lämna det vidare till den person inom vården som står som kortinnehavare - via ett personligt möte. Kortutlämningen sker enligt en fastställd rutin. Alla som har fyllt 18 år (18 år är minimumkrav för att få hantera... Visa mer
Om jobbet
Svensk e-identitet erbjuder ett flexibelt extrajobb som ID-administratör. Jobbet innebär i korthet att hämta ut REK-försändelser som innehåller vårdpersonals tjänstelegitimationer, så kallade SITHS-kort, hos ett postombud för att sedan lämna det vidare till den person inom vården som står som kortinnehavare - via ett personligt möte. Kortutlämningen sker enligt en fastställd rutin. Alla som har fyllt 18 år (18 år är minimumkrav för att få hantera SITHS-kort) och som har en fast adress där man befinner sig minst två vardagar per vecka har klarat de första urvalskriterierna.


Det här är Svensk e-identitet
Svensk e-identitet är marknadens främsta och tryggaste leverantör av molntjänster för inloggning, autentisering och signering till webbplatser och applikationer. Bolaget erbjuder också som landets största aktör heltäckande ombudstjänster för HSA och SITHS. I snart ett decennium har vi utvecklat en tung produktportfölj som fortsätter växa. Idag består den av ett fyrtiotal tjänster som stödjer fem miljoner inloggningar varje månad. Därmed hjälper vi ett tusental kunder hos kommuner, vårdgivare, företag, systemleverantörer, myndigheter, lärosäten och många andra att kunna effektivisera sina verksamheter, följa allt mer skärpta lagkrav och underlätta för sina användare och kunder.
Sedan oktober 2017 är Visma delägare, samtidigt som de tre grundarna och deras stora kompetens finns kvar i bolaget. Vi är drygt 35 medarbetare på huvudkontoret centralt på gågatan i Uppsala samt i Göteborg. Läs mer på www.e-identitet.se .


Vi söker dig som:
- Har fyllt 18 år
- Behärskar flytande svenska i tal och skrift
- Kan ha SITHS-korten inlåsta i någon typ av förvaringsutrymme, låda/skåp/rum eller liknande i väntan på kortutlämning
- Har en positiv inställning
- Brinner för att jobba med människor
- Har egen bärbar dator - PC (ej Linux eller Mac)
- Har egen mobiltelefon
- Är ansvarstagande och att du ser det som en självklarhet att hålla bokade tider
- God datorvana
- Tycker om att ha många personkontakter och att arbeta självständigt, samt har en positiv inställning.
- Är självgående


Tjänsten innebär konkret att du:
Hämtar REK-försändelser innehållande SITHS-kort hos ditt närmaste postombud.
Bokar tid för utlämning av SITHS-kort med kortanvändare.
Lämnar ut SITHS-kort till kortanvändare vid personliga möten.
Administrerar utlämningen i systemet SITHS Admin.
Ha kontakt med Svensk e-identitet.



Du kommer innan start att få genomgå en kort webbutbildning.


Det är meriterande
– om du själv jobbar inom vård och omsorg
– om du har ett giltigt SITHS-kort (ej Telia e-leg)


Omfattning
Då vi har stor geografisk spridning på våra kunder så kan tjänsten innebära utlämning av allt från noll kort till flera stycken i veckan.


Ersättning
För varje utlämnat SITHS-kort ges en ersättning om 500 kr brutto, inklusive semesterersättning. Ersättningen betalas ut som lön via www.frilansfinans.se Eventuella avgifter som nämns är redan avdragna i ersättningen från oss. Dvs du får 500 kr per SITHS-kort i lön, innan avdrag av eventuell inkomstskatt.


Urval och ansökan
Intervjuer sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!
Ansökan skickar du in genom att fylla i ett formulär via följande länk:
https://e-identitet.se/kortutlamningskontor-ansokan/


Mer information
http://e-identitet.se/tjana-pengar-som-kortutlamningskontor Visa mindre

Miljöingenjör till avloppsenheten, 100 %

Välkommen till Simrishamns kommun, som ligger i hjärtat av Österlen, känt för sitt rika kulturliv och sin vackra natur. Simrishamns kommuns vision är "Kontrasterna i en levande kommun gör alla dagar bättre. Samhällsbyggnadsförvaltningen skapar förutsättningar för ett hållbart samhälle i förändring och bidrar till att alla boende och verksamma i Simrishamns kommun ska kunna leva ett gott liv. Vi skapar planer för framtidens Simrishamn, tar hand om kommune... Visa mer
Välkommen till Simrishamns kommun, som ligger i hjärtat av Österlen, känt för sitt rika kulturliv och sin vackra natur.

Simrishamns kommuns vision är "Kontrasterna i en levande kommun gör alla dagar bättre.

Samhällsbyggnadsförvaltningen skapar förutsättningar för ett hållbart samhälle i förändring och bidrar till att alla boende och verksamma i Simrishamns kommun ska kunna leva ett gott liv.
Vi skapar planer för framtidens Simrishamn, tar hand om kommunens byggnader, mark och hamnar, gör kartor, ger tillstånd för bygglov, planerar stadens trafik, bygger gator, broar och gång- och cykelbanor, tar hand om parker och grönområden, bidrar till så att vi har en god stadsmiljö, levererar vatten- och avloppstjänster, städar lokaler, lagar mat, skottar snö och sopar gator och mycket, mycket mer!
Arbetsuppgifterna är omväxlande och vi arbetar mycket under eget ansvar.

ARBETSUPPGIFTER
På VA-avdelningen arbetar 35 personer fördelat på våra fem enheter vatten, avlopp, rörnät, projekt och administration. Avloppsenheten ansvarar för drift och underhåll av våra fem reningsverk och ett 50-tal pumpstationer.

Vi står inför en spännande framtid med den senaste tekniken för avloppsrening med läkemedelsrening, återanvändning av avloppsvatten och slamförbränning. Vårt mål är att ställa om våra reningsverk till energieffektiva produktionsanläggningar.

Som miljöingenjör har du en administrativ och operativ roll med bl.a.:
• Uppströmsarbete: hålla en kontinuerlig dialog med industrikunder gällande vatten och avlopp.
• Egenkontrollprogram: ansvara för att hålla egenkontrollprogrammet uppdaterat allt eftersom nya krav från myndigheter uppstår, informera enheten om förändringar samt tillse att egenkontroller följs i det dagliga arbetet.
• Tillstånd: våra avloppsreningsverk är tillståndspliktiga. Ansvara för att tillstånd följs samt vara kontaktperson gentemot tillsynsmyndigheter.
• Provtagning: uppföljning och sammanställning av analysresultat.
• Författa miljö- och årsrapporter för våra avloppsreningsverk
• Processoptimering: agera processtekniskt stöd åt driftpersonalen, följa upp reningsgraden och aktivt arbeta för att optimera reningsprocesserna.
• Studiebesök: ta emot studiebesök på våra avloppsreningsverk i kommunen.
• Riskanalyser: avloppsreningsverk ska regelbundet riskbedömas ur miljösynpunkt.
• Arbetsmiljö: hålla sig uppdaterad med arbetsmiljöverkets krav på en säker arbetsmiljö.

Du är en del av en verksamhet bestående av fyra drifttekniker, en servicetekniker och en enhetschef.

Du arbetar på ett självständigt och ansvarstagande sätt i dina dagliga rutiner. Du har ett stort egenansvar men behöver samtidigt vara en bra lagspelare. Du arbetar i en miljö som ställer stora krav på noggrannhet och säkerhet för att garantera att vi uppfyller våra utsläppsvillkor.

Du är delaktig i den kontinuerliga utvecklingen av arbetsmiljön och rutiner i det dagliga arbetet. Du sätter stolthet i att vara en del av att driva verksamheten framåt.

I dina arbetsuppgifter kan kemikaliehantering samt ensamarbete förekomma.

KVALIFIKATIONER
Du ska ha eftergymnasial utbildning inom natur och miljö eller liknande som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du bör ha några års erfarenhet inom liknande arbete vid tillståndspliktiga anläggningar. Det är meriterande om du har erfarenhet av tillsynsarbete ur ett myndighetsperspektiv.
Dina personliga egenskaper präglas av att du är självständig, ansvarstagande, positiv, flexibel och samarbetsvillig.
Du behärskar svenska i både tal och skrift samt har goda IT kunskaper, främst inom Office-paketet.

B-körkort är ett krav för tjänsten.

ÖVRIGT
För att möta morgondagens utmaningar eftersträvar Simrishamns kommun mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund.

I samband med rekryteringen undanbedes bestämt kontakt från annons-
/rekryteringsföretag. Visa mindre

Administrativ assistent bygglovshantering

Välkommen till Simrishamns kommun, som ligger i hjärtat av Österlen, känt för sitt rika kulturliv och sin vackra natur. Simrishamns kommuns vision är "Kontrasterna i en levande kommun gör alla dagar bättre”. Samhällsbyggnadsförvaltningen skapar förutsättningar för ett hållbart samhälle i förändring och bidrar till att alla boende och verksamma i Simrishamns kommun ska kunna leva ett gott liv. Vi skapar planer för framtidens Simrishamn, tar hand om kommun... Visa mer
Välkommen till Simrishamns kommun, som ligger i hjärtat av Österlen, känt för sitt rika kulturliv och sin vackra natur.

Simrishamns kommuns vision är "Kontrasterna i en levande kommun gör alla dagar bättre”.

Samhällsbyggnadsförvaltningen skapar förutsättningar för ett hållbart samhälle i förändring och bidrar till att alla boende och verksamma i Simrishamns kommun ska kunna leva ett gott liv.
Vi skapar planer för framtidens Simrishamn, tar hand om kommunens byggnader, mark och hamnar, gör kartor, ger tillstånd för bygglov, planerar stadens trafik, bygger gator, broar och gång- och cykelbanor, tar hand om parker och grönområden, bidrar till så att vi har en god stadsmiljö, levererar vatten- och avloppstjänster, städar lokaler, lagar mat, skottar snö och sopar gator och mycket, mycket mer!
Arbetsuppgifterna är omväxlande och vi arbetar mycket under eget ansvar.

ARBETSUPPGIFTER
Bygglov- & MBK-enheten är en av totalt åtta enheter på samhällsbyggnadsförvaltningen. På enheten är vi idag 12 personer som framförallt arbetar med bygglovshantering och inom mätning. Vi behöver förstärkning med administrativ personal inom byggnadsnämndens ansvarsområde dvs. bygglov, anmälningar och strandskydd.

Som administrativ assistent inom bygglovsverksamheten kommer du framförallt att diarieföra handlingar, skicka remisser och expediera beslut. Förutom detta kommer du vara ett stöd och hjälpa bygglovshandläggarna, vara "spindeln i nätet". En del av arbetet innebär att informera allmänheten och ge råd i bygglovsfrågor och ha en hög servicegrad.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasieutbildning eller likvärdigt och är intresserad av administrativa uppgifter, vill ha ordning och reda och klarar av stor arbetsmängd ibland. Kunskap om plan- och bygglagen (PBL), byggnadsteknik, byggnadsvårdsfrågor eller arkitektur är meriterande men inget krav. Du har god datorvana och kan hantera Officepaketet. Du måste kunna kommunicera tydligt med god svenska i såväl tal som skrift och ha god samarbetsförmåga, en egen drivkraft och förmåga att arbeta självständigt. Du är öppen, resultat- och serviceinriktad.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Löpande urval tillämpas och vi förbehåller oss rätten att avsluta rekryteringen när vi funnit rätt kandidat.
Välkommen med din ansökan redan idag!

För att möta morgondagens utmaningar eftersträvar Simrishamns kommun mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund.

I samband med rekryteringen undanbedes bestämt kontakt från annons-
/rekryteringsföretag. Visa mindre

Forsknings- och innovationskoordinator till Marint centrum

Välkommen till Simrishamns kommun, som ligger i hjärtat av Österlen, känt för sitt rika kulturliv och sin vackra natur. Nu etablerar Lunds universitet och Simrishamns kommun en forsknings- och innovationsmiljö för Hanöbukten på Marint centrum. Utpekade samverkansområden är marin miljö och ekosystem, marina näringar och kustbygd samt vatten. Inom dessa områden ska samarbetet stimulera forskning och kunskapsuppbyggnad, miljöåtgärder, innovation och utveckli... Visa mer
Välkommen till Simrishamns kommun, som ligger i hjärtat av Österlen, känt för sitt rika kulturliv och sin vackra natur.

Nu etablerar Lunds universitet och Simrishamns kommun en forsknings- och innovationsmiljö för Hanöbukten på Marint centrum. Utpekade samverkansområden är marin miljö och ekosystem, marina näringar och kustbygd samt vatten. Inom dessa områden ska samarbetet stimulera forskning och kunskapsuppbyggnad, miljöåtgärder, innovation och utveckling. Marint centrum är en mötesplats med det övergripande syftet är att verka för en god miljö i Östersjön, ett hållbart marint näringsliv och en stärkt utveckling av Simrishamns kommun.

Vill du vara en del av vårt dynamiska team och arbeta med samverkan mellan forskning och samhälle med fokus på hav, vatten och kustbygd? Vi söker en driven, handlingskraftig och kommunikativ person med kunskap och erfarenhet om östersjöfrågor och marina miljöer. Uppdraget innebär att koordinera verksamhet inom en unik tvärvetenskaplig plattform och bidra till att driva kunskap och utveckling inom hav och vatten i Skåne och södra Sverige framåt.

ARBETSUPPGIFTER
I tjänsten som FoI-koordinator ska du operativt verka för kunskapsutveckling och ett nära integrerat samarbete mellan forskning och praktik. Du kommer ha en initierande, faciliterande och koordinerande funktion, som bygger partnerskap och kopplar ihop forskare, problemägare och andra intressenter i gemensamma projekt. Din roll handlar om att vara en brygga och skapa arenor för kunskapsdialog, utbyte och projektutveckling mellan akademi, offentlig sektor och näringsliv.

Till dina uppgifter hör att bevaka och föreslå utlysningar, samordna och skriva forskningsansökningar, söka finansiering i samverkan med Lunds universitet och andra parter samt utforma projektavtal. Vidare innebär tjänsten att sammankalla och administrera möten inom FoI-miljöns samverkansstruktur, ta fram olika underlag, rapportering samt att stå för värdskapet i FoI-miljöns lokaler på Marint centrum.

Du kommer även arbeta med att utveckla samverkan kring innovations- och affärsutveckling mellan FoI-miljön och näringslivsorganisationer, innovationsarenor och klusterinitiativ. Arbetsuppgifterna innefattar också omvärldsbevakning och kommunikation med olika målgrupper.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har utbildning inom marin miljö eller annan relevant akademisk utbildning. Det är meriterande om du är disputerad. Du har erfarenhet av externt finansierad projektutveckling, projektledning och projektekonomi. Du har god vana av att leda samarbeten och att se möjligheter hos olika parter. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom flera av sektorerna akademi, offentlig sektor, näringsliv eller i samverkanskonstellationer mellan dem. Du får gärna även ha erfarenhet av strategiskt utvecklingsarbete och innovationsfrämjande arbete. Du har en god kommunikativ förmåga verbalt och skriftligt.

Du som söker är utåtriktad, lyhörd, prestigelös och skicklig på att skapa förtroende och tillsammans med andra hitta arbetssätt och nå resultat för allas bästa. Du tycker om strategiska frågor, komplex problemlösning, är initiativtagande, gillar att bygga team och driva samverkansprocesser från idé till handling. För tjänsten är det särskilt viktigt att du har helhetssyn och god analytisk förmåga, liksom förmåga att strukturera, arbeta självständigt och prioritera ditt arbete. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
För att möta morgondagens utmaningar eftersträvar Simrishamns kommun mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund.

I samband med rekryteringen undanbedes bestämt kontakt från annons-
/rekryteringsföretag. Visa mindre

Kontorist på deltid till Simrishamn

Ansök    Sep 13    Skillinge Fisk-Impex AB    Kontorist
Verksamhetsbeskrivning:Fiskeriföretag som producerar Sill och torskfilé, driver fiskbutik och restaurang i Simrishamn.Arbetsuppgifter:Allmänna kontorsuppgifter, löpande bokföring, fiskavräkningar, fraktdokument, lager/produktion kund- leverantörsreskontra hantering.Utbildning/Erfarenhet:Vi arbetar i en slimmad organisation så är det viktigt att du är flexibel. Visa mer
Verksamhetsbeskrivning:Fiskeriföretag som producerar Sill och torskfilé, driver fiskbutik och restaurang i Simrishamn.Arbetsuppgifter:Allmänna kontorsuppgifter, löpande bokföring, fiskavräkningar, fraktdokument, lager/produktion kund- leverantörsreskontra hantering.Utbildning/Erfarenhet:Vi arbetar i en slimmad organisation så är det viktigt att du är flexibel. Visa mindre

Administrativ sekreterare till Kultur - och fritidsförvaltningen

Ansök    Aug 1    Simrishamns kommun    Sekreterare
Välkommen till Simrishamns kommun, som ligger i hjärtat av Österlen, känt för sitt rika kulturliv och sin vackra natur. Kultur- och fritidsförvaltningen har sitt kontor på Björkegrenska gården i centrala Simrishamn. Vi är en liten förvaltning som driver egna verksamheter så som bibliotek, Österlens museum och Bénka-dí, den öppna ungdomsverksamheten. Inom vårt ansvarsområde finns även kommunens fritidsanläggningar som drivs av olika externa entreprenörer. ... Visa mer
Välkommen till Simrishamns kommun, som ligger i hjärtat av Österlen, känt för sitt rika kulturliv och sin vackra natur.

Kultur- och fritidsförvaltningen har sitt kontor på Björkegrenska gården i centrala Simrishamn. Vi är en liten förvaltning som driver egna verksamheter så som bibliotek, Österlens museum och Bénka-dí, den öppna ungdomsverksamheten. Inom vårt ansvarsområde finns även kommunens fritidsanläggningar som drivs av olika externa entreprenörer. Att stödja och utveckla kommunens kultur- och fritidsliv i nära samarbete med det lokala civilsamhället är ett viktigt uppdrag för oss.

ARBETSUPPGIFTER
Som administrativ sekreterare på Kultur- och fritidsförvaltningen ansvarar du för den nämndadministrativa processen vilket bland annat innebär förberedelse och kallelser till kultur- och fritidsnämndens möten, samt att skriva protokoll och expediera beslut. I detta arbete ingår att utveckla processen kring dokument- och ärendehantering från registrering till arkivering. Bland arbetsuppgifterna kan det även förekomma olika typer av utrednings- och handläggningsuppdrag.
I det dagliga arbetet kommer även en rad administrativa arbetsuppgifter att ingå, så som att ge administrativ service till förtroendevalda och förvaltning. I detta arbete ingår bland annat ansvarar för inkommande post, diarieföring, fakturering och hantering av inkommande fakturor m.m. I din roll kan även ingå medverkan i olika kommunövergripande samarbetsgrupper.
Vi erbjuder dig en roll med många kontaktytor, såväl inom som utanför förvaltningen. Du kommer att ha tät kontakt med såväl medborgare som föreningar. Det är därför viktigt att du är en god företrädare för de frågor som vi arbetar med på kultur- och fritidsförvaltningen. Den administrativa sekreteraren är direkt underställd kultur- och fritidschefen och ingår i förvaltningens ledningsgrupp.


KVALIFIKATIONER
Du ska ha en relevant akademisk utbildning eller annan erfarenhet/utbildning som bedöms som likvärdig. Det är önskvärt att du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Du uttrycker dig väl skriftligt och muntligt, har god administrativ förmåga och goda IT-kunskaper. Som administrativ sekreterare kommer du att arbeta självständigt. Du arbetar tillsammans med personal från hela den kommunala organisationen, vilket förutsätter god samarbetsförmåga samt helhetssyn ur ett större perspektiv.
Körkort är önskvärt

ÖVRIGT
För att möta morgondagens utmaningar eftersträvar Simrishamns kommun mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund.

Simrishamns kommun samarbetar med nätverket Tandemrekrytering Österlen.

I samband med rekryteringen undanbedes bestämt kontakt från annons-
/rekryteringsföretag. Visa mindre

Nämndsekreterare / utredare

Välkommen till Simrishamns kommun, som ligger i hjärtat av Österlen, känt för sitt rika kulturliv och sin vackra natur. Socialförvaltningen har under socialnämnden ett samlat ansvar för vård och omsorg, individ-och familjeomsorg, hälso-sjukvård och LSS. Den övergripande administrationen ansvarar för ledning, uppföljning och stöd till verksamheterna. Socialförvaltningen utvecklar ständigt metoder, samverkan och teknik för att möta både medborgarnas och me... Visa mer
Välkommen till Simrishamns kommun, som ligger i hjärtat av Österlen, känt för sitt rika kulturliv och sin vackra natur.


Socialförvaltningen har under socialnämnden ett samlat ansvar för vård och omsorg, individ-och familjeomsorg, hälso-sjukvård och LSS. Den övergripande administrationen ansvarar för ledning, uppföljning och stöd till verksamheterna. Socialförvaltningen utvecklar ständigt metoder, samverkan och teknik för att möta både medborgarnas och medarbetarnas behov. Vi arbetar för att minska onödig administration och för en digital arbetsplats.


ARBETSUPPGIFTER

Som nämndsekreterare och utredare ingår du i den centrala administrationen och är organiserad direkt under förvaltningschefen. Du ansvarar för den nämndadministrativa processen vilket bland annat innebär förberedelse och kallelser till nämnds-och utskottssammanträden samt att skriva protokoll och expediera beslut. Du ansvarar för att utveckla processen kring dokument-och ärendehantering från registrering till arkivering. Du ansvarar även för inkommande post, diarieföring och ger administrativ service till förtroendevalda och ledning.

I rollen ingår också medverkan i kommunövergripande samarbetsgrupper kring till exempel GDPR och IT-säkerhet. Du får också uppdrag att genomföra utredningar och uppföljningar. Utifrån din kompetens och önskemål finns möjligheter att tillsammans med ledningen utforma dessa delar av tjänsten.


KVALIFIKATIONER

Du som söker har högskoleutbildning inom samhällsvetenskap, juridik eller annan liknande utbildning som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig. Du har kunskap i kommunal-och förvaltningsrätt samt den kommunala ärendeprocessen. Det är önskvärt att du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Du är noggrann, strukturerad, har god förmåga att arbeta självständigt samt ge god professionell service. Du har god förmåga att samarbeta med kollegor och förtroendevalda. Du uttrycker dig mycket väl skriftligt och muntligt, har god administrativ förmåga och goda IT-kunskaper. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
För att möta morgondagens utmaningar eftersträvar Simrishamns kommun mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund.

I samband med rekryteringen undanbedes bestämt kontakt från annons-
/rekryteringsföretag. Visa mindre