Lediga jobb som Administrativ assistent i Simrishamn

Se lediga jobb som Administrativ assistent i Simrishamn. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Simrishamn som finns hos arbetsgivaren.

ADMINISTRATÖR till samhällsbyggnadsförvaltningen

Välkommen till Simrishamns kommun, som ligger i hjärtat av Österlen, känt för sitt rika kulturliv och sin vackra natur. Simrishamns kommuns vision är "Kontrasterna i en levande kommun gör alla dagar bättre. Samhällsbyggnadsförvaltningen skapar förutsättningar för ett hållbart samhälle i förändring och bidrar till att alla boende och verksamma i Simrishamns kommun ska kunna leva ett gott liv. Vi skapar planer för framtidens Simrishamn, tar hand om kommu... Visa mer
Välkommen till Simrishamns kommun, som ligger i hjärtat av Österlen, känt för sitt rika kulturliv och sin vackra natur.

Simrishamns kommuns vision är "Kontrasterna i en levande kommun gör alla dagar bättre.
Samhällsbyggnadsförvaltningen skapar förutsättningar för ett hållbart samhälle i förändring och bidrar till att alla boende och verksamma i Simrishamns kommun ska kunna leva ett gott liv.

Vi skapar planer för framtidens Simrishamn, tar hand om kommunens byggnader, mark och hamnar, gör kartor, ger tillstånd för bygglov, planerar stadens trafik, bygger gator, broar och gång- och cykelbanor, tar hand om parker och grönområden, bidrar till så att vi har en god stadsmiljö, levererar vatten- och avloppstjänster, städar lokaler, lagar mat och mycket mer!
Som anställd i Simrishamns kommun har du förmåner som till exempel möjlighet till distansarbete, friskvårdsbidrag och löneväxling.

ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av att stödja samhällsbyggnadsförvaltningen med förekommande administrativa arbetsuppgifter.
Arbetsuppgifter är till exempel diarieföring, utskick av handlingar, expediering av beslut, hantering av interna och externa fakturor. Arbetet sker både enskilt och i samarbete med kolleger inom förvaltningen.

KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen har du utbildning inom administration. Erfarenhet av arbete inom kommunal administrativ verksamhet är meriterande. Förvaltningen arbetar i en alltmer digital arbetsmiljö och vi utgår ifrån att du har god datorvana med programmen inom Microsoft Office. Erfarenhet av systemen ByggR, Raindance och Evolution är meriterande.

För att passa för rollen och trivas hos oss ska du vara serviceinriktad och initiativrik. Du har god administrativ förmåga med stort engagemang och uttrycker dig väl i svenska språket både i tal och skrift. Din samarbetsförmåga är god och du relaterar och kommunicerar med andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du tar ansvar för dina uppgifter och kan själv organisera, prioritera och strukturera arbetsuppgifterna på ett effektivt sätt. Du har förmåga att snabbt sätta dig in i arbetsuppgifter. Ett professionellt och gott bemötande är en självklarhet för dig.

ÖVRIGT
För att möta morgondagens utmaningar eftersträvar Simrishamns kommun mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund.

I samband med rekryteringen undanbedes bestämt kontakt från annons-
/rekryteringsföretag. Visa mindre

P 7 söker administratör till skjutfältssektionen

Om arbetsplatsen Skjutfältssektionen stödjer Försvarsmakten och regementet i Skåne med tillgång till skjutfält för träning med skarp ammunition samt lokaler för förläggning och utbildning. Huvudsakliga arbetsuppgifter I befattningen ingår administrativt arbete kopplat till bokningar och förvaltning av anläggningar och lokaler. Tjänsten innebär även administration av materiel och fordon i IT-system samt att utföra praktiska stöduppgifter. Du ges möjlig... Visa mer
Om arbetsplatsen
Skjutfältssektionen stödjer Försvarsmakten och regementet i Skåne med tillgång till skjutfält för träning med skarp ammunition samt lokaler för förläggning och utbildning.


Huvudsakliga arbetsuppgifter
I befattningen ingår administrativt arbete kopplat till bokningar och förvaltning av anläggningar och lokaler. Tjänsten innebär även administration av materiel och fordon i IT-system samt att utföra praktiska stöduppgifter.

Du ges möjlighet att både utveckla och förvalta rutiner inom ditt område. 


Huvudsakliga arbetsuppgifter:


• Bokning och tillsyn av lokaler.
• Stödja sektionen med tillsyn, felanmälan och omsättning av IT-materiel m.m.
• Delta i utveckling av tilldelade lokaler, logi och utbildningsanordningar
• Systemadministration, inköp och beställningar.
• Övriga rutinbaserade administrativa uppgifter.

 

Krav


• Körkort klass B.

 

Meriterande


• Kunskap om och erfarenhet av administrativt arbete.
• Kunskap i Officepaketet.
• Erfarenhet av Försvarsmakten eller försvarssektorn.
• Godkänd värnplikt alt grundläggande militär utbildning.

 

Personliga egenskaper

Arbetsuppgifterna ställer stora krav på självständighet, ett systematiskt arbetssätt och serviceorientering. Du har därmed en tydlig känsla för service, organisation och struktur, är i hög grad självgående och vågar ta egna initiativ inom ramen för givna riktlinjer. Du är flexibel och prestigelös i ditt sätt, är lyhörd i kommunikationen med andra och har en god samarbetsförmåga. Du bör också ha förmåga att se förändringspotential i administrativa rutiner och föreslå förändringar. Du trivs i en omväxlande roll med många olika parallella uppgifter och tidvis högt tempo. Vidare har du lätt för att knyta nya kontakter både inom och utanför den egna organisationen och trivs med ett utmanande arbete.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper vid rekryteringen och söker medarbetare med rätt attityd, värderingar och inställning.

 

Övrigt
Anställningsform: Tillsvidare anställning, 6 mån provanställning.
Befattningen är en civil anställning, med individuell lönesättning. 
Du omfattas av kollektivavtal.

Arbetsort: Kivik.
Tillträde: Enligt överenskommelse.

Vid frågor om befattningen och rekryteringsprocessen kontakta sektionschefen Lars-Göran Nilsson 0702-867098

Fackliga organisationer
OF [email protected]
OFR/S [email protected] 
SACO [email protected]
SEKO [email protected]

 


Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Södra skånska regementet kallas också för P 7. P står för pansar eftersom regementet främst använder sig av pansarfordon. Vi genomför en militär grundutbildning för värnpliktiga i markstrid, mekaniserad och motoriserad strid med stöd av våra huvudfordon som är: stridsvagn 122, stridsfordon 9040C och pansarterrängbil 360.

P 7 har heltid- och deltidsanställd personal som tjänstgör i sina olika befattningar nationellt och internationellt.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Visa mindre

Administratör, 100%

Välkommen till Simrishamns kommun, som ligger i hjärtat av Österlen, känt för sitt rika kulturliv och sin vackra natur. Samhällsbyggnadsförvaltningen skapar förutsättningar för ett hållbart samhälle i förändring och bidrar till att alla boende och verksamma i Simrishamns kommun ska kunna leva ett gott liv. Vi skapar planer för framtidens Simrishamn, tar hand om kommunens byggnader, mark och hamnar, gör kartor, ger tillstånd för bygglov, planerar stadens ... Visa mer
Välkommen till Simrishamns kommun, som ligger i hjärtat av Österlen, känt för sitt rika kulturliv och sin vackra natur.

Samhällsbyggnadsförvaltningen skapar förutsättningar för ett hållbart samhälle i förändring och bidrar till att alla boende och verksamma i Simrishamns kommun ska kunna leva ett gott liv.

Vi skapar planer för framtidens Simrishamn, tar hand om kommunens byggnader, mark och hamnar, gör kartor, ger tillstånd för bygglov, planerar stadens trafik, bygger gator, broar och gång- och cykelbanor, tar hand om parker och grönområden, bidrar till så att vi har en god stadsmiljö, levererar vatten- och avloppstjänster, städar lokaler, lagar mat, skottar snö och sopar gator och mycket, mycket mer!

Arbetsuppgifterna är omväxlande och vi arbetar mycket under eget ansvar.

ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av registratur och personaladministration, men även andra förekommande administrativa arbetsuppgifter.

Du kommer att arbeta med diarieföring av handlingar samt hålla ordning i diariet och arkivet. Du kommer även hålla i utbildningar för medarbetare i dokumenthantering samt i vårt dokument- och ärendehanteringssystem Evolution. I rollen som registrator har du ett nära samarbete med förvaltningens nämndsekreterare.

I de personaladministrativa uppgifterna ingår bland annat att ge service och stöd åt förvaltningens medarbetare och chefer gällande avtalstolkning, policys och riktlinjer inom HR-området. Löpande administration vid t.ex. schemaläggning, rekrytering, nyanställningar och avslut med mera.

Du blir en del av enheten Administrationen. På enheten finns medarbetare med flera olika kompetensområden men med den gemensamma målsättningen att effektivisera och underlätta arbetet för förvaltningen, Byggnadsnämnden och Samhällsplaneringsnämnden.

I övrigt deltar du i Administrationens verksamhetsutveckling.

KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen har du utbildning inom registratur och personaladministration alternativt annan utbildning/erfarenhet som av oss bedöms likvärdig. Har du grundläggande juridiska kunskaper i lagstiftning gällande allmänna handlingar, framför allt tryckfrihetsförordningen och offentlighets- och sekretesslagen ser vi det som meriterande.

Förvaltningen går mot en alltmer digital arbetsmiljö, det är därför meriterande om du har god datorvana och om du är van vid att hantera programmen inom Microsoft Office.
Erfarenhet av registratur och personaladministration inom en politiskt styrd organisation är meriterande. Erfarenhet av systemen Visma Personec P och Evolution är meriterande.

För att passa för rollen och trivas hos oss ska du vara serviceinriktad, självgående, kvalitetsmedveten och samtidigt arbeta för att leverera lösningar. Du har god administrativ förmåga och du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Din samarbetsförmåga är god och du relaterar och kommunicerar med andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du tar ansvar för din uppgift och kan själv organisera, prioritera och strukturerar arbetsuppgifterna på ett effektivt sätt. Du har förmåga att snabbt sätta dig in i arbetsuppgifter. Ett professionellt och gott bemötande är en självklarhet för dig i alla dina professionella kontakter.

ÖVRIGT
Löpande urval tillämpas och vi förbehåller oss rätten att avsluta rekryteringen när vi funnit rätt kandidat, välkommen med din ansökan redan idag!

För att möta morgondagens utmaningar eftersträvar Simrishamns kommun mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund.

I samband med rekryteringen undanbedes bestämt kontakt från annons-
/rekryteringsföretag. Visa mindre

Markförvaltningsadministratör

Välkommen till Simrishamns kommun, som ligger i hjärtat av Österlen, känt för sitt rika kulturliv och sin vackra natur. Simrishamns kommuns vision är "Kontrasterna i en levande kommun gör alla dagar bättre. Samhällsbyggnadsförvaltningen skapar förutsättningar för ett hållbart samhälle i förändring och bidrar till att alla boende och verksamma i Simrishamns kommun ska kunna leva ett gott liv. Vi skapar planer för framtidens Simrishamn, tar hand om kommune... Visa mer
Välkommen till Simrishamns kommun, som ligger i hjärtat av Österlen, känt för sitt rika kulturliv och sin vackra natur.

Simrishamns kommuns vision är "Kontrasterna i en levande kommun gör alla dagar bättre.

Samhällsbyggnadsförvaltningen skapar förutsättningar för ett hållbart samhälle i förändring och bidrar till att alla boende och verksamma i Simrishamns kommun ska kunna leva ett gott liv. Vi skapar planer för framtidens Simrishamn, tar hand om kommunens byggnader, mark och hamnar, gör kartor, ger tillstånd för bygglov, planerar stadens trafik, bygger gator, broar och gång- och cykelbanor, tar hand om parker och grönområden, bidrar till så att vi har en god stadsmiljö, levererar vatten- och avloppstjänster, städar lokaler, lagar mat, skottar snö och sopar gator och mycket, mycket mer. Arbetsuppgifterna är omväxlande och vi arbetar mycket under eget ansvar. Förvaltningen är inne i en omställning till ett mer digitalt arbetssätt som omfattar digitalisering av hela samhällsbyggnadsprocessen.

Planeringsenheten ansvarar för kommunens översiktsplanering, planläggning, exploateringsverksamhet, markförvaltning, kart-, mät- och GIS-verksamhet. Nu söker vi en markförvaltningsadministratör som vill vara med i arbetet med att utveckla Simrishamns kommun!


ARBETSUPPGIFTER
Som markförvaltningsadministratör ingår du i samhällsbyggnadsförvaltningens planeringsenhet. Du arbetar nära vår mark- och exploateringsingenjör men kommer även ha stöd av och arbeta tillsammans med övriga resurser så som t.ex. översiktsplanerare, kart- och mätingenjörer, GIS-ingenjörer och planarkitekter.

I rollen kommer du specifikt att:
• ta fram ett strukturerat sätt att arbeta med kommunens arrenden samt ansvara för
uthyrning, fakturering mm
• marknadsföra samt sälja mark som är till försäljning, inklusive ha kontroll på
reservationer och kölistor
• ansvara för att, med hjälp av dina kollegor, svara på frågor från medborgare rörande
markförvaltning och kringliggande frågor
• hjälpa till och ta fram tjänsteskrivelser
• diarieföra relevanta dokument

Arbetet innebär många kontaktytor och det är viktigt att du är bekväm med såväl skriftlig som muntlig kommunikation, exempelvis medmedborgare, markägare och byggföretag. Du bidrar, liksom våra övriga medarbetare, till att utveckla våra arbetsprocesser. Inom samhällsbyggnadsförvaltningen arbetar vi tätt ihop över enhetsgränserna och vi tar oss an nya frågor med ett brett helhetsperspektiv.


KVALIFIKATIONER
I denna tjänst lägger vi extra stor vikt vid dina personliga egenskaper. Initiativförmåga, ordning och reda, förmåga att hantera många ärenden samtidigt och god förmåga att kommunicera är önskvärt. Du har en god förmåga att arbeta självständigt men också att ta hjälp när det behövs.
Vi söker dig som har någon form av eftergymnasial utbildning eller några års arbetslivserfarenhet som stämmer överens med tilltänkta arbetsuppgifter. Tidigare arbete med markförvaltning är meriterande. Det gäller även vana av att arbeta i en politiskt styrd organisation med erfarenhet av administrativt arbete inom kommunal förvaltning.


ÖVRIGT
Löpande urval tillämpas och vi förbehåller oss rätten att avsluta rekryteringen när vi funnit rätt kandidat, välkommen med din ansökan redan idag!

För att möta morgondagens utmaningar eftersträvar Simrishamns kommun mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund.

I samband med rekryteringen undanbedes bestämt kontakt från annons-
/rekryteringsföretag. Visa mindre

Administratör

Beskrivning Vi söker en administratör till Capio Närsjukhus i Simrishamn. I Simrishamn finns det lilla närsjukhuset med det stora vårdutbudet, beläget vid kusten på det vackra Österlen. På sjukhuset arbetar cirka 150 medarbetare. Arbetsuppgifter Hos oss arbetar du i nära samarbete med övriga yrkeskategorier så som medicinska sekreterare, undersköterskor, sjuksköterskor och läkare. Tjänsten innebär varierande administrativa arbetsuppgifter där du stödj... Visa mer
Beskrivning
Vi söker en administratör till Capio Närsjukhus i Simrishamn.

I Simrishamn finns det lilla närsjukhuset med det stora vårdutbudet, beläget vid kusten på det vackra Österlen.

På sjukhuset arbetar cirka 150 medarbetare.

Arbetsuppgifter
Hos oss arbetar du i nära samarbete med övriga yrkeskategorier så som medicinska sekreterare, undersköterskor, sjuksköterskor och läkare. Tjänsten innebär varierande administrativa arbetsuppgifter där du stödjer verksamheterna med posthantering, remissarbete och bokning av patientbesök. Vidare ingår patientkontakt via telefon och koordinering av samtal. Du har en viktig roll som ansiktet utåt, och ger våra patienter och deras anhöriga ett professionellt bemötande. Du behöver kunna arbeta självständigt och vara flexibel, men även ha god förmåga att samarbeta då du kommer att ingå i ett sammanhang med andra kollegor.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har utbildning med administrativ inriktning eller likvärdiga kunskaper förvärvade på annat vis. Du har god datorvana, och kunskaper inom Melior och WebbPASiS är meriterande. Eftersom tjänsten innebär både muntlig och skriftlig kommunikation är det viktigt att du skriver obehindrat och uttrycker dig väl på svenska.

Som person uppskattar du att ställas inför utmaningar, tar dig an arbetsuppgifter snabbt samt sätter en ära i att leverera med hög kvalitet och i tid. En positiv och problemlösande attityd är centralt för dig, du har mycket god förmåga att skapa struktur i ditt arbete och prioritera i stressiga situationer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Villkor
* En trygg anställning genom kollektivavtal och försäkringar

* Friskvårdsbidrag

* Individuell lönesättning

* Ett nätverk av stöttande kollegor

* Trygghet i att ha en stor organisation i bakgrunden som stöd

* Ansvar, mandat och frihet

Vi intervjuar löpande under hela rekryteringsprocessen, så vänta inte utan skicka in din ansökan snarast!

Capio Äldre och mobil vård erbjuder ett brett utbud av specialiserad sjukvård bestående av: geriatrik (öppen- och slutenvård), ASiH, akut- och jourläkarbilar, läkare i SÄBO, närsjukhus (öppen- och slutenvård), primärvårdsrehabilitering, SPSV samt specialiserad slutenvårdsrehabilitering. I affärsområdet finns specialistkunskap inom ett flertal områden. Vår personal har både hög kompetens och lång erfarenhet vilket ger de rätta förutsättningarna för att kunna erbjuda sjukvård med fokus på trygghet och livskvalitet.



Capio Äldre och mobil vård omsätter 1,4 miljarder kronor och har 1800 medarbetare.

Capio – Nordens största privata vårdgivare
Capios vision är att förbättra hälsan för människor varje dag. Vi vill göra skillnad för våra patienter genom att se, lyssna och finnas här – idag och genom hela livet. Våra medarbetare är viktiga för oss och vi vill ge dem kraften att finnas där för våra patienter men också för att utveckla vården i stort. I vårt dagliga arbete jobbar vi utifrån våra värderingar: Quality, Empowerment, Innovation och Social responsibility. De hjälper oss att uppfylla vårt patientlöfte om att vara en pålitlig partner – närvarande och nytänkande. Tillsammans förbättrar vi folkhälsan – en individ i taget!


Capio erbjuder ett brett och högkvalitativt vårdutbud genom våra sjukhus, specialistkliniker och vårdcentraler i Sverige, Norge och Danmark. Våra patienter kan även få hjälp via våra digitala tjänster. Capio är sedan 2018 en del av Ramsay Santé - en ledande vårdgivare med 36 000 medarbetare i sex länder. För mer information, besök https://capio.se/.


Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Visa mindre

Administratör och kundtjänstmedarbetare till kommande uppdrag i Östra Skåne

Vi söker ständigt duktiga administratörer och kundtjänstmedarbetare för uppdrag runt om i Skåne. Konsultuppdragen inom administration varierar och styrs av vad våra kunder behöver. Våra kunder är inom både den privata och offentliga sektorn och i varierande storlek. Genom att skicka in din ansökan öppnar du dina dörrar för varierande utmaningar. Skicka gärna in ditt CV eller Linkedinprofil redan idag, när det dyker upp ett konsultuppdrag som passar din pro... Visa mer
Vi söker ständigt duktiga administratörer och kundtjänstmedarbetare för uppdrag runt om i Skåne. Konsultuppdragen inom administration varierar och styrs av vad våra kunder behöver. Våra kunder är inom både den privata och offentliga sektorn och i varierande storlek. Genom att skicka in din ansökan öppnar du dina dörrar för varierande utmaningar. Skicka gärna in ditt CV eller Linkedinprofil redan idag, när det dyker upp ett konsultuppdrag som passar din profil så ringer vi direkt!

Om tjänsten
Konsultuppdragen förekommer i Östra Skåne. Arbetsuppgifterna varierar efter kundens behov men vanligt förekommande önskemål på kunskap är följande:
• Support via telefon och mail för uppdragsgivarens kunder, vilket kan gälla såväl företagskunder som privatpersoner
• Administrering av orders, produktinformation och liknande i affärssystemet SAP (även andra system)
• Kontorsstöd gällande hantering av fakturor, konferensbokning, inkommande mail och samtal
• Mötesplanering, ta fram presentationer, agera som allmänt stöd kring underlag och information, samt sammanställning av rapporter
• Hantera avtal, kundinformation, ta fram exv. försäljningsstatistik till organisationen
• Koordinerande uppgifter gällande exv. event, utbildningar, resor osv.
• Övriga ad hoc-uppgifter
En stor känsla för service och detaljer är ofta väldigt positivt för att vara framgångsrik i denna typ av roll.

Vem är du?
Vi söker dig som….
… har utbildning inom administration/service alt. erfarenhet av administrativa roller eller kundtjänstinriktade roller. Du har antingen längre erfarenhet av yrkesroller inom administration/kundtjänst, alternativt har du precis hunnit påbörja din karriär och är intresserad av att bygga vidare på din kompetens. Vi ser mycket gärna att du har erfarenhet av affärssystemet SAP, alt. andra stora affärssystem. För att trivas i en konsultroll är det av vikt att du som person är öppen, analytisk och självgående. Du bör ha en god kommunikativ förmåga, intresse för affärsmannaskap och en naturlig känsla för service!
Våra uppdragsgivare efterfrågar varierande erfarenhet och specialisering, därav är det av stor vikt att du är tydlig kring dina tidigare erfarenheter, kompetenser och ambitioner i CV och personligt brev. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i något eller flera större affärssystem. Notera gärna även din tillgänglighet för snabbare hantering.

Om verksamheten
Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Visa mindre

Vikariat administratör 100%

Välkommen till Simrishamns kommun, som ligger i hjärtat av Österlen, känt för sitt rika kulturliv och sin vackra natur. Samhällsbyggnadsförvaltningen skapar förutsättningar för ett hållbart samhälle i förändring och bidrar till att alla boende och verksamma i Simrishamns kommun ska kunna leva ett gott liv. Vi skapar planer för framtidens Simrishamn, tar hand om kommunens byggnader, mark och hamnar, gör kartor, ger tillstånd för bygglov, planerar stadens ... Visa mer
Välkommen till Simrishamns kommun, som ligger i hjärtat av Österlen, känt för sitt rika kulturliv och sin vackra natur.

Samhällsbyggnadsförvaltningen skapar förutsättningar för ett hållbart samhälle i förändring och bidrar till att alla boende och verksamma i Simrishamns kommun ska kunna leva ett gott liv.

Vi skapar planer för framtidens Simrishamn, tar hand om kommunens byggnader, mark och hamnar, gör kartor, ger tillstånd för bygglov, planerar stadens trafik, bygger gator, broar och gång- och cykelbanor, tar hand om parker och grönområden, bidrar till så att vi har en god stadsmiljö, levererar vatten- och avloppstjänster, städar lokaler, lagar mat, skottar snö och sopar gator och mycket, mycket mer!

Arbetsuppgifterna är omväxlande och vi arbetar mycket under eget ansvar.


ARBETSUPPGIFTER
Som administratör i hamnen kommer du vara hamnchefens högra hand och spindel i nätet i verksamheten. Det är en mångsidig roll, som innefattar hamnens ekonomiska administration, service gentemot hamnens kunder och en lång rad insatser i den dagliga hamndriften.

Den ekonomiska administrationen omfattar kontering, fakturering, debitering, administration av investeringar, avstämning av balans mot konton, bokningar i ekonomisystem och ekonomisk uppföljning av hamnens verksamhet. Du kan även komma att bistå i upphandling av varor och tjänster samt hantering av avtal.

Kundmottagningen handlar om flexibelt bemötande av kunder i såväl småbåtshamn som handelshamn. I småbåtshamnen kommer du bland annat att sköta båtplatsadministration, försäljning och administration av elkort samt påfyllnad mot båtägare. I handelshamnen administrerar och synkroniserar du fartygsanlöp, lager och magasin, hyror, sjöbodar och arrenden.

Övrig administration omfattar beredning av hamnverksamhetens ärenden till samhällsplaneringsnämnden, registrering av handlingar i diarium och i hamnverksamhetens arkiv, kontakt med städ- och vaktboklag, beställning av drift och underhåll av allmän plats, utskick av hamnverksamhetens nyhetsbrev, kontakt med myndigheter och konsulter exempelvis gällande muddringsrapportering och miljörapportering.

I hamnen jobbar vi i ett team där alla roller kompletterar varandra och bildar en helhet. Därför är intern kommunikation en viktig del i tjänsten, som du också kommer ägna mycket av din tid åt.

Du blir en del av Samhällsbyggnadsförvaltningens nya enhet Administrationen, som bildades i januari 2021 i samband med att förvaltningen övergick i en ny organisation. Hos oss finns medarbetare med flera olika kompetensområden men med den gemensamma målsättningen att effektivisera och underlätta för Samhällsbyggnadsförvaltningens olika verksamheter.

Du deltar i såväl hamnenhetens som administrationens verksamhetsmöten och arbetsplatsträffar, och ger service till hamnens gäster under öppettiderna, 8-16 varje vardag.


KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen som administratör i hamnen har du erfarenhet av hamnadministration, hamn- och sjöfartslogistik eller annan erfarenhet/utbildning som av oss bedöms likvärdig. Erfarenhet av ekonomisk administration i politiskt styrd organisation är meriterande. Erfarenhet av kundservice är meriterande. Hamnverksamheten digitaliseras successivt, så det är av vikt att du har god datorvana och är van användare av Officepaketet.

För att passa för rollen och trivas i hamnverksamheten ska du vara serviceinriktad, självgående, kvalitetsmedveten och samtidigt arbeta för att leverera lösningar. Du har god administrativ förmåga och formulerar dig väl i tal och skrift. Du samarbetar gärna, och kommunicerar med andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och kan själv organisera, prioritera och strukturerar arbetsuppgifterna på ett effektivt sätt. Du har förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och du kan effektivt ställa om din arbetsdag när oförutsedda händelser inträffar. Ett professionellt och gott bemötande är en självklarhet för dig i alla dina professionella kontakter.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Löpande urval tillämpas och vi förbehåller oss rätten att avsluta rekryteringen när vi funnit rätt kandidat, välkommen med din ansökan redan idag!

För att möta morgondagens utmaningar eftersträvar Simrishamns kommun mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund.

I samband med rekryteringen undanbedes bestämt kontakt från annons-
/rekryteringsföretag. Visa mindre

Administrativ sekreterare till Kultur- och fritidsförvaltningen

Välkommen till Simrishamns kommun, som ligger i hjärtat av Österlen, känt för sitt rika kulturliv och sin vackra natur. ARBETSUPPGIFTER Som administrativ sekreterare på Kultur- och fritidsförvaltningen ansvarar du för den nämndadministrativa processen vilket bland annat innebär förberedelse och kallelser till kultur- och fritidsnämndens möten, samt att skriva protokoll och expediera beslut. I detta arbete ingår att utveckla processen kring dokument- och... Visa mer
Välkommen till Simrishamns kommun, som ligger i hjärtat av Österlen, känt för sitt rika kulturliv och sin vackra natur.

ARBETSUPPGIFTER
Som administrativ sekreterare på Kultur- och fritidsförvaltningen ansvarar du för den nämndadministrativa processen vilket bland annat innebär förberedelse och kallelser till kultur- och fritidsnämndens möten, samt att skriva protokoll och expediera beslut. I detta arbete ingår att utveckla processen kring dokument- och ärendehantering från registrering till arkivering. Bland arbetsuppgifterna kan det även förekomma olika typer av utrednings- och handläggningsuppdrag inom nämndens ansvarsområden.

I det dagliga arbetet kommer även en rad administrativa arbetsuppgifter att ingå, så som att ge administrativ service till förtroendevalda och förvaltning. I detta arbete ingår bland annat ansvarar för inkommande post, diarieföring, fakturering, och hantering av inkommande fakturor, ansvara för digitala system m.m. I din roll kan även ingå medverkan i olika kommunövergripande samarbetsgrupper.

Vi erbjuder dig en roll med många kontaktytor, såväl inom som utanför förvaltningen. Du kommer att ha tät kontakt med såväl medborgare som föreningar. Det är därför viktigt att du är en god företrädare för de frågor som vi arbetar med på kultur- och fritidsförvaltningen. Den administrativa sekreteraren är direkt underställd kultur- och fritidschefen och ingår i förvaltningens ledningsgrupp.


KVALIFIKATIONER
Du ska ha en relevant akademisk utbildning eller annan erfarenhet som bedöms som likvärdig. Det är önskvärt att du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Du uttrycker dig väl skriftligt och muntligt, har god administrativ förmåga och goda IT-kunskaper.

Som administrativ sekreterare kommer du att arbeta självständigt. Du arbetar tillsammans med personal från hela den kommunala organisationen, vilket förutsätter god samarbetsförmåga samt helhetssyn ur ett större perspektiv. Körkort är önskvärt.

ÖVRIGT
För att möta morgondagens utmaningar eftersträvar Simrishamns kommun mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund.

I samband med rekryteringen undanbedes bestämt kontakt från annons-
/rekryteringsföretag. Visa mindre

Serviceinriktad administratör/kommunikationsassistent

Brinner du för god service och kommunikation? Vare sig det gäller kunder, konsumenter, besökare, kollegor – digitalt eller fysiskt? Är du dessutom en prestigelös och energifylld person som tar dig an administrativa uppgifter med samma entusiasm som du välkomnar våra besökare och stöttar oss med allt möjligt inom digital kommunikation? Då kan det vara dig vi söker! Vi erbjuder en anställning direkt på ett av Österlens mest intressanta företag. Om tjänst... Visa mer
Brinner du för god service och kommunikation? Vare sig det gäller kunder, konsumenter, besökare, kollegor – digitalt eller fysiskt? Är du dessutom en prestigelös och energifylld person som tar dig an administrativa uppgifter med samma entusiasm som du välkomnar våra besökare och stöttar oss med allt möjligt inom digital kommunikation? Då kan det vara dig vi söker!

Vi erbjuder en anställning direkt på ett av Österlens mest intressanta företag.


Om tjänsten
Rollen är i grunden stödjande och administrativ, men du kommer att ges egna viktiga ansvarsområden och goda möjligheter att växa inom rollen och i företaget. Du kommer att arbeta med bemötande via telefon, mail och personliga möten. Under din arbetsdag kommer du växla mellan att arbeta i reception, med administration och även stötta företagets kommunikationsavdelning med intern och extern information.

Du kommer att erbjudas en anställning direkt på företaget.


Vem är du?
Du är strukturerad, vill ta eget ansvar, är prestigelös och lösningsorienterad. Att skapa och stärka relationer är en viktig del i rollen. Därför söker vi dig som gillar att ha kontakt med människor och som har en god känsla för service. Du uttrycker dig med lätthet i tal och skrift och det är ett plus om du kan hantera enklare formgivning och är duktig på att kommunicera i tal och skrift.

Du som söker har lägst gymnasiekompetens, gärna med inriktning mot kommunikation. Eftergymnasial utbildning inom kommunikation och media är meriterande. Troligen är du i början av din karriär och har arbetat i en roll som inkluderar service, bemötande och administration. Då vi söker en långsiktig lösning vill vi att du bor i nära anslutning till Österlen.


Om verksamheten
Vi kan erbjuda en bred och utvecklande roll på ett av Österlens mest spännande företag. Urval sker löpande varför vi hoppas att du vill söka redan idag! Visa mindre

Vikariat administratör 100%

Välkommen till Simrishamns kommun, som ligger i hjärtat av Österlen, känt för sitt rika kulturliv och sin vackra natur. Samhällsbyggnadsförvaltningen skapar förutsättningar för ett hållbart samhälle i förändring och bidrar till att alla boende och verksamma i Simrishamns kommun ska kunna leva ett gott liv. Vi skapar planer för framtidens Simrishamn, tar hand om kommunens byggnader, mark och hamnar, gör kartor, ger tillstånd för bygglov, planerar stadens ... Visa mer
Välkommen till Simrishamns kommun, som ligger i hjärtat av Österlen, känt för sitt rika kulturliv och sin vackra natur.

Samhällsbyggnadsförvaltningen skapar förutsättningar för ett hållbart samhälle i förändring och bidrar till att alla boende och verksamma i Simrishamns kommun ska kunna leva ett gott liv.

Vi skapar planer för framtidens Simrishamn, tar hand om kommunens byggnader, mark och hamnar, gör kartor, ger tillstånd för bygglov, planerar stadens trafik, bygger gator, broar och gång- och cykelbanor, tar hand om parker och grönområden, bidrar till så att vi har en god stadsmiljö, levererar vatten- och avloppstjänster, städar lokaler, lagar mat, skottar snö och sopar gator och mycket, mycket mer!

Arbetsuppgifterna är omväxlande och vi arbetar mycket under eget ansvar.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör kommer du ha en viktig och central roll på förvaltningen med - en fot i registratur och en fot i HR-administration.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer främst bestå av registrering av handlingar åt samhällsplaneringsnämnden och HR-frågor, men även andra förekommande administrativa arbetsuppgifter.

Som registrator registrerar du handlingar som kommer in till förvaltningen samt skapar och håller ordning i diariet och arkivet. I rollen ingår att genomföra processkartläggning av förvaltningens verksamheter i syfte att ta fram en ny dokumenthanteringsplan för förvaltningen. Du kommer även delta i utbildning av medarbetare i dokumenthantering samt i vårt dokument- och ärendehanteringssystem Evolution. I rollen som registrator har du ett nära samarbete med förvaltningens nämndsekreterare.

I HR-administration ingår bland annat att ge service och stöd åt förvaltningens medarbetare och chefer gällande tolkning kring avtal, policys och riktlinjer inom HR-området. Löpande administration vid rekrytering, nyanställningar och avslut samt allmänna frågor relaterade till området.

Du blir en del av den nya enheten Administrationen, som bildades i januari 2021 i samband med att förvaltningen övergick i en ny organisation. På enheten finns medarbetare med flera olika kompetensområden men med den gemensamma målsättningen att effektivisera och underlätta för Byggnadsnämnden och Samhällsplaneringsnämndens arbete med samhällsbyggnadsprocessen.

I övrigt deltar du i Administrationens verksamhetsutveckling.

KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen har du utbildning inom registratur och HR-administration alternativt annan utbildning/erfarenhet som av oss bedöms likvärdig. Har du grundläggande juridiska kunskaper i lagstiftning gällande allmänna handlingar, framför allt tryckfrihetsförordningen och offentlighets- och sekretesslagen ser vi det som meriterande.

Förvaltningen går in i en allt mer digital arbetsmiljö så det är av vikt att du har god datorvana och van vid att hantera Officepaketet.
Erfarenhet av registratur och HR-administration inom en politiskt styrd organisation är meriterande. Erfarenhet av systemen Visma Personec P och Evolution är meriterande.

För att passa för rollen och trivas hos oss ska du vara serviceinriktad, självgående, kvalitetsmedveten och samtidigt arbeta för att leverera lösningar. Du har god administrativ förmåga och du är välformulerad i tal och skrift. Din samarbetsförmåga är god och du relaterar och kommunicerar med andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du tar ansvar för din uppgift och kan själv organisera, prioritera och strukturerar arbetsuppgifterna på ett effektivt sätt. Du har förmåga att snabbt sätta dig in i arbetsuppgifter. Ett professionellt och gott bemötande är en självklarhet för dig i alla dina professionella kontakter.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Löpande urval tillämpas och vi förbehåller oss rätten att avsluta rekryteringen när vi funnit rätt kandidat.
Välkommen med din ansökan redan idag!

För att möta morgondagens utmaningar eftersträvar Simrishamns kommun mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund.

I samband med rekryteringen undanbedes bestämt kontakt från annons-
/rekryteringsföretag. Visa mindre

Transkriberare

Ansök    Sep 16    Sv Skåneland    Administrativ assistent
#jobbjustnu Studieförbundet Vuxenskolan söker transkriberare till en kurs som skall starta under hösten i Simrishamn. Din uppgift är att transkribera samtalsmaterialet från ljudfil till dataskrift. Projektet kommer att pågå i 5-10 veckor och beräknas kräva 5-10 timmars arbetstid per vecka och det går bra att arbeta hemifrån eller på något av våra kontor i Simrishamn eller Ystad. Det är meriterande om du har erfarenhet av transkribering och/eller översät... Visa mer
#jobbjustnu
Studieförbundet Vuxenskolan söker transkriberare till en kurs som skall starta under hösten i Simrishamn.
Din uppgift är att transkribera samtalsmaterialet från ljudfil till dataskrift.
Projektet kommer att pågå i 5-10 veckor och beräknas kräva 5-10 timmars arbetstid per vecka och det går bra att arbeta hemifrån eller på något av våra kontor i Simrishamn eller Ystad.
Det är meriterande om du har erfarenhet av transkribering och/eller översättning sedan tidigare.


Om Studieförbundet Vuxenskolan
Studieförbundet Vuxenskolan är en idéburen folkbildningsorganisation med visionen om ett samhälle där människor växer genom kunskap, insikt och delaktighet. SV har idag verksamhet i landets alla kommuner och vi når varje år ca 1 miljon människor med våra folkbildande aktiviteter. Organisationen har drygt 900 anställda, ca 19 000 studiecirkelledare och närmare 300 förtroendevalda. Våra rundorganisationer är Centerpartiet, Liberalerna och LRF. Studieförbundet Vuxenskolan bildades 1967 men har historiska rötter 100 år tillbaka i tiden.


För mer information kontakta verksamhetsutvecklare Maria Karlsson, [email protected], 010-173 39 13 Visa mindre

Administrativ assistent bygglovshantering

Välkommen till Simrishamns kommun, som ligger i hjärtat av Österlen, känt för sitt rika kulturliv och sin vackra natur. Simrishamns kommuns vision är "Kontrasterna i en levande kommun gör alla dagar bättre”. Samhällsbyggnadsförvaltningen skapar förutsättningar för ett hållbart samhälle i förändring och bidrar till att alla boende och verksamma i Simrishamns kommun ska kunna leva ett gott liv. Vi skapar planer för framtidens Simrishamn, tar hand om kommun... Visa mer
Välkommen till Simrishamns kommun, som ligger i hjärtat av Österlen, känt för sitt rika kulturliv och sin vackra natur.

Simrishamns kommuns vision är "Kontrasterna i en levande kommun gör alla dagar bättre”.

Samhällsbyggnadsförvaltningen skapar förutsättningar för ett hållbart samhälle i förändring och bidrar till att alla boende och verksamma i Simrishamns kommun ska kunna leva ett gott liv.
Vi skapar planer för framtidens Simrishamn, tar hand om kommunens byggnader, mark och hamnar, gör kartor, ger tillstånd för bygglov, planerar stadens trafik, bygger gator, broar och gång- och cykelbanor, tar hand om parker och grönområden, bidrar till så att vi har en god stadsmiljö, levererar vatten- och avloppstjänster, städar lokaler, lagar mat, skottar snö och sopar gator och mycket, mycket mer!
Arbetsuppgifterna är omväxlande och vi arbetar mycket under eget ansvar.

ARBETSUPPGIFTER
Bygglov- & MBK-enheten är en av totalt åtta enheter på samhällsbyggnadsförvaltningen. På enheten är vi idag 12 personer som framförallt arbetar med bygglovshantering och inom mätning. Vi behöver förstärkning med administrativ personal inom byggnadsnämndens ansvarsområde dvs. bygglov, anmälningar och strandskydd.

Som administrativ assistent inom bygglovsverksamheten kommer du framförallt att diarieföra handlingar, skicka remisser och expediera beslut. Förutom detta kommer du vara ett stöd och hjälpa bygglovshandläggarna, vara "spindeln i nätet". En del av arbetet innebär att informera allmänheten och ge råd i bygglovsfrågor och ha en hög servicegrad.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasieutbildning eller likvärdigt och är intresserad av administrativa uppgifter, vill ha ordning och reda och klarar av stor arbetsmängd ibland. Kunskap om plan- och bygglagen (PBL), byggnadsteknik, byggnadsvårdsfrågor eller arkitektur är meriterande men inget krav. Du har god datorvana och kan hantera Officepaketet. Du måste kunna kommunicera tydligt med god svenska i såväl tal som skrift och ha god samarbetsförmåga, en egen drivkraft och förmåga att arbeta självständigt. Du är öppen, resultat- och serviceinriktad.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Löpande urval tillämpas och vi förbehåller oss rätten att avsluta rekryteringen när vi funnit rätt kandidat.
Välkommen med din ansökan redan idag!

För att möta morgondagens utmaningar eftersträvar Simrishamns kommun mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund.

I samband med rekryteringen undanbedes bestämt kontakt från annons-
/rekryteringsföretag. Visa mindre