Lediga jobb som Inköpare i Simrishamn

Se lediga jobb som Inköpare i Simrishamn. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Simrishamn som finns hos arbetsgivaren.

Vi söker en Senior Inköpare till vårt vinföretag

Ansök    Aug 25    Experis AB    Inköpare
Din roll Som Senior Inköpare har du huvudansvaret för att leda och utveckla vår inköpsfunktion. Det innebär att du säkerställer att våra varor och tjänster köps in till bästa möjliga pris och kvalitet, att lagernivåerna hålls på en optimal nivå och att vi alltid ligger steget före i våra leveranser. Rollen innebär också att du arbetar i ett team med planning och produktion, förhandlar med leverantörer och utvecklar strategier som stärker både vår effektivi... Visa mer
Din roll
Som Senior Inköpare har du huvudansvaret för att leda och utveckla vår inköpsfunktion. Det innebär att du säkerställer att våra varor och tjänster köps in till bästa möjliga pris och kvalitet, att lagernivåerna hålls på en optimal nivå och att vi alltid ligger steget före i våra leveranser. Rollen innebär också att du arbetar i ett team med planning och produktion, förhandlar med leverantörer och utvecklar strategier som stärker både vår effektivitet och lönsamhet.
Du arbetar nära produktion, underhåll och produktutveckling för att hitta rätt material, utveckla nya förpackningslösningar och förbättra befintliga processer. Tillsammans med våra kollegor inom logistik och ekonomi skapar du tydliga rutiner och effektiva flöden som gör skillnad för hela verksamheten.

Ditt ansvar
Som en del av produktionsledningsgruppen är du med och formar företagets framtid. Du ansvarar för inköpsbudgeten, följer upp nyckeltal och säkerställer att avdelningen arbetar i enlighet med våra rutiner och standarder, bland annat ISO 22 000. Det ingår även att driva förbättringsarbete, säkerställa spårbarhet och skapa en kultur där kvalitet, säkerhet och ansvar genomsyrar allt vi gör.

Din profil
Vi söker dig som har en kandidatexamen i ekonomi eller motsvarande eller flera års erfarenhet inom inköp, gärna som Inköpschef. Du har god erfarenhet av leverantörsförhandlingar, bred kunskap inom supply chain och är van att arbeta med affärssystem. Svenska och engelska behärskar du obehindrat, både i tal och skrift. Som ledare är du trygg, engagerad och värderar samarbete lika högt som resultat.

Vi erbjuder

Hos oss får du en central roll i ett företag med starka varumärken och passion för kvalitet. Du blir en del av en organisation som präglas av engagemang, långsiktighet och utveckling. Vi erbjuder konkurrenskraftig kompensation och möjligheten att påverka - både i det dagliga arbetet och i företagets framtid.

Kontakt
I denna rekrytering samarbetar vi med Jefferson Wells (del av ManpowerGroup). Har du frågor kontakta chefsrekryteringskonsult Patrik Nordberg på [email protected] eller på 040-660 63 55.

Vi arbetar med löpande urval och sista ansökningsdag är 28 september

Välkommen med din ansökan!

Nordic Sea Winery
2009 startade Oenoforosgruppen Nordic Sea Winery i Simrishamn. Vineriet är en av norra Europas mest moderna vinanläggningar. På Nordic Sea Winery produceras några av Systembolagets mest sålda och kända varumärken. Druvorna till vinet plockas runt om i världen och jäser på satellitvinerier för att sedan skeppas till Nordic Sea Winery. Här förädlas och lagras vinerna innan de buteljeras/tappas på flaska eller box.
Bakom Nordic Sea Winery står Oenoforosgruppen med grundaren Takis Soldatos. Takis är en pionjär och innovatör i vinbranschen som besöker vingårdar världen runt för att hitta druvor av den allra främsta kvaliteten.

nordicseawinery.se Visa mindre

Inköpare till Supply Chain-Simrishamn

Ansök    Feb 13    Processbemanning Svenska AB    Inköpare
Om Processbemanning AB: Processbemanning AB är ett nischat rekryterings- och bemanningsföretag. Med huvudkontor i Helsingborg genomför vi uppdrag i hela Skåne.  Som rekryteringskonsulter har vi flera års erfarenhet av rekrytering och bemanning. Genom vår metodik och vårt breda branschnätverk kan vi erbjuda dig som arbetsgivare kvalificerade personallösningar på såväl kollektiv- som tjänstemannasidan. Som anställd hos oss har du en trygg anställning med... Visa mer
Om Processbemanning AB:


Processbemanning AB är ett nischat rekryterings- och bemanningsföretag. Med huvudkontor i Helsingborg genomför vi uppdrag i hela Skåne.  Som rekryteringskonsulter har vi flera års erfarenhet av rekrytering och bemanning. Genom vår metodik och vårt breda branschnätverk kan vi erbjuda dig som arbetsgivare kvalificerade personallösningar på såväl kollektiv- som tjänstemannasidan. Som anställd hos oss har du en trygg anställning med kollektivavtal i ett auktoriserat bemanningsföretag. Vi har ett stort antal uppdragsgivare i Skåne vilket ger oss stora möjligheter att matcha just din kompetens och profil mot lediga uppdrag.



Vill ta din karriär till nästa nivå? Har du en Supply Chain- eller ekonomiutbildning och något års arbetserfarenhet? 
Då kan detta vara en roll för dig!

Om tjänsten:
För kunds räkning söker vi en operativ inköpare för ett vikariat på cirka åtta månader. Arbetsuppgifter innefattar löpande inköpsarbete mot leverantör, avropsplanering och beställning av råmaterial till produktion. Andra arbetsuppgifter är kontroller och inköp av lagerflöde, prognoshantering, registerunderhåll i affärssystem, inleveranser och fakturahantering. Arbetstiden är förlagd måndag-fredag med omgående start.

Vem är du?
Du har en utbildning inom ekonomi, logistik eller liknande samt har något års erfarenhet av logistik och orderhantering. Gärna inom livsmedelsproduktion eller processindustri. Du är noggrann, strukturerad och prestigelös. Du trivs i en snabb och föränderlig arbetsmiljö och tar ansvar för dina arbetsuppgifter.

Krav:

* Utbildning inom logistik, inköp, ekonomi eller Supply Chain.
* 2-3 års erfarenhet av liknande arbete, gärna inom livsmedelsproduktion.
* Goda kunskaper inom affärssystem, gärna M3
* Goda kunskaper inom Microsoft Office
* Du skriver och talar flytande svenska och engelska


Låter detta intressant?  Då är du välkommen att skicka in din ansökan omgående då vi kommer att kalla till intervju löpande. Din ansökan kommer att behandlas konfidentiellt. 
 
Ansökan: Vi ber dig som intresserad att söka direkt till oss via formuläret nedan.  Vi ser fram emot mot din ansökan. 
 
Läs gärna mer om oss på www.processbemanning.se där hittar du även våra övriga lediga tjänster!
Läs gärna mer om oss på www.processbemanning.se där hittar du även våra övriga lediga tjänster! Visa mindre

Inköpare | SW Horto

Ansök    Okt 24    Hireq AB    Inköpare
Om SW Horto AB Svalöf och Weibulls har bidragit med kunskap och kvalitetsprodukter för ett grönare Sverige och Danmark i över 150 år. Sedan 2016 heter vi SW Horto med huvudkontor i Hammenhög. Nu förädlar vi framtidens växtlandskap inom odlingar och grönskande grönytor över hela Norden. SW Horto är en ledande leverantör av grönsaksfrö, blomsterfrö, blomsterplantor, jordgubbsplantor, gräsfrö, jord, torv, växtnäring, växtskydd, redskap& tillbehör till yrkesod... Visa mer
Om SW Horto AB
Svalöf och Weibulls har bidragit med kunskap och kvalitetsprodukter för ett grönare Sverige och Danmark i över 150 år. Sedan 2016 heter vi SW Horto med huvudkontor i Hammenhög. Nu förädlar vi framtidens växtlandskap inom odlingar och grönskande grönytor över hela Norden. SW Horto är en ledande leverantör av grönsaksfrö, blomsterfrö, blomsterplantor, jordgubbsplantor, gräsfrö, jord, torv, växtnäring, växtskydd, redskap& tillbehör till yrkesodlare och grönyteproffs i Sverige och Danmark.
SW Horto är en del av Norska Felleskjøpet, en skandinavisk koncern med en årsomsättning som uppgår till 16,3 miljarder. Utöver SW Horto så ingår även bla Granngården och Nelson Garden i koncernens Svenska del. SW Horto är ett företag i stark tillväxt och en ledande leverantör.
Vi söker nu Inköpare med ansvar för blomsterplantor och blomsterfrön.
ArbetsbeskrivningPga pensionsavgång söker vi nu Inköpare med ansvar för kategorin blomsterfrön och blomsterplantor. Du ingår i en inköpsavdelning på 5 personer och rapporterar till inköpschef.
Dina övergripande ansvarsområden är att styra produktgruppen enligt fastlagd sortimentsstrategi, att ansvara för att utveckla ochadministrera sortimentet samt optimera och kvalitetssäkra inköpsprocessen.
Våra leverantörer finns i Europa, framförallt i Tyskland. Tjänsten innebär ett fåtal resor per år, vid besök hos leverantörer och kunder, samt mässor. Vi uppskattar resandet till högst 10-12 övernattningar per år.
Mer konkret innebär tjänsten:
Dagligt ansvar för leverantörskontakterna.
Säkerställa rätt pris och kvalitet genom löpande granskning av befintligaoch potentiella leverantörer.
Upprätta och underhålla prislistor inom sortimentet.
Säkerställa optimala inköp och lagernivåer.
Stödja och supportera säljorganisation ochaffärsutvecklare imarknadsdrivande åtgärder.
Löpande avrop
Marknadsinriktade åtgärder, t ex nyhetsutskick, annonser, kataloger,hemsida,kampanjerbjudanden, mässor och kundträffar.

Då nuvarande inköpare kommer att vara kvar under en stor del av 2025 kommer du att få en gedigen introduktion och överlämning.
Din profilVi söker dig med branschkännedom, utbildning och erfarenhet inom den hortikulturella sektorn.Om du har en eftergymnasial utbildning inom inköp, men saknar branschkunskapen, ser vi gärna att du ansöker ändå. Det viktigaste är att du har stort intresse för att lära dig vår verksamhet och att du tar ägandeskapet över ditt sortiment.
Som person är du nyfiken, driven, har en kommersiell ådra och en god analytisk förmåga. Du är bra på struktur och ser tex Excel som ett bra verktyg för att ha kontroll på din kategori. Du har en fallenhet för siffror och får energi när du lyckas bra i en förhandling eller när du hittar kostnadseffektiva lösningar.Då tjänsten innebär mycket kontakter, såväl internt som externt, krävs en god förmåga att kommunicera och att samarbeta.
Mycket god kunskap i svenska och engelska, i såväl tal som skrift, är ett krav. Har du dessutom kunskaper inom tyska är det en merit då många av våra leverantörer finns i Tyskland.
Goda kunskaper i Excel samt erfarenhet av större affärssystem.
Denna rekryteringsprocess Då vi helst ser att du är på plats hos oss så snartsom möjligt, kommer vi att tillämpa ett löpande urval i denna process. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag och vi ser därför gärna att du skickar in din ansökan så fort som möjligt.Kontakta ansvarig rekryterare vid ev frågor om tjänsten.
Varmt välkommen! Visa mindre

Inköpare | SW Horto

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:   Om SW Horto AB   Svalöf och Weibulls har bidragit med kunskap och kvalitetsprodukter för ett grönare Sverige och Danmark i över 150 år. Sedan 2016 heter vi SW Horto med huvudkontor i Hammenhög. Nu förädlar vi framtidens växtlandskap inom odlingar och g... Visa mer
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:


 

Om SW Horto AB

 

Svalöf och Weibulls har bidragit med kunskap och kvalitetsprodukter för ett grönare Sverige och Danmark i över 150 år. Sedan 2016 heter vi SW Horto med huvudkontor i Hammenhög. Nu förädlar vi framtidens växtlandskap inom odlingar och grönskande grönytor över hela Norden. SW Horto är en ledande leverantör av grönsaksfrö, blomsterfrö, blomsterplantor, jordgubbsplantor, gräsfrö, jord, torv, växtnäring, växtskydd, redskap& tillbehör till yrkesodlare och grönyteproffs i Sverige och Danmark.

SW Horto är en del av Norska Felleskjøpet, en skandinavisk koncern med en årsomsättning som uppgår till 16,3 miljarder. Utöver SW Horto så ingår även bla Granngården och Nelson Garden i koncernens Svenska del. SW Horto är ett företag i stark tillväxt och en ledande leverantör.

Vi söker nu Inköpare med ansvar för blomsterplantor och blomsterfrön.


Arbetsbeskrivning

Pga pensionsavgång söker vi nu Inköpare med ansvar för kategorin blomsterfrön och blomsterplantor. Du ingår i en inköpsavdelning på 5 personer och rapporterar till inköpschef.

Dina övergripande ansvarsområden är att styra produktgruppen enligt fastlagd sortimentsstrategi, att ansvara för att utveckla och administrera sortimentet samt optimera och kvalitetssäkra inköpsprocessen.

Våra leverantörer finns i Europa, framförallt i Tyskland. Tjänsten innebär ett fåtal resor per år, vid besök hos leverantörer och kunder, samt mässor. Vi uppskattar resandet till högst 10-12 övernattningar per år.

Mer konkret innebär tjänsten:

Dagligt ansvar för leverantörskontakterna.

Säkerställa rätt pris och kvalitet genom löpande granskning av befintliga och potentiella leverantörer.

Upprätta och underhålla prislistor inom sortimentet.

Säkerställa optimala inköp och lagernivåer.

Stödja och supportera säljorganisation och affärsutvecklare i marknadsdrivande åtgärder.

Löpande avrop

Marknadsinriktade åtgärder, t ex nyhetsutskick, annonser, kataloger, hemsida, kampanjerbjudanden, mässor och kundträffar.


Då nuvarande inköpare kommer att vara kvar under en stor del av 2025 kommer du att få en gedigen introduktion och överlämning.


Din profil

Vi söker dig med branschkännedom, utbildning och erfarenhet inom den hortikulturella sektorn. Om du har en eftergymnasial utbildning inom inköp, men saknar branschkunskapen, ser vi gärna att du ansöker ändå. Det viktigaste är att du har stort intresse för att lära dig vår verksamhet och att du tar ägandeskapet över ditt sortiment.

Som person är du nyfiken, driven, har en kommersiell ådra och en god analytisk förmåga. Du är bra på struktur och ser tex Excel som ett bra verktyg för att ha kontroll på din kategori. Du har en fallenhet för siffror och får energi när du lyckas bra i en förhandling eller när du hittar kostnadseffektiva lösningar. Då tjänsten innebär mycket kontakter, såväl internt som externt, krävs en god förmåga att kommunicera och att samarbeta.

Mycket god kunskap i svenska och engelska, i såväl tal som skrift, är ett krav. Har du dessutom kunskaper inom tyska är det en merit då många av våra leverantörer finns i Tyskland.

Goda kunskaper i Excel samt erfarenhet av större affärssystem.
Denna rekryteringsprocess

Då vi helst ser att du är på plats hos oss så snart som möjligt, kommer vi att tillämpa ett löpande urval i denna process. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag och vi ser därför gärna att du skickar in din ansökan så fort som möjligt. Kontakta ansvarig rekryterare vid ev frågor om tjänsten.

Varmt välkommen! Visa mindre

Inköpare | SW Horto

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:   Om SW Horto AB   Svalöf och Weibulls har bidragit med kunskap och kvalitetsprodukter för ett grönare Sverige och Danmark i över 150 år. Sedan 2016 heter vi SW Horto med huvudkontor i Hammenhög. Nu förädlar vi framtidens växtlandskap inom odlingar och g... Visa mer
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:


 

Om SW Horto AB

 

Svalöf och Weibulls har bidragit med kunskap och kvalitetsprodukter för ett grönare Sverige och Danmark i över 150 år. Sedan 2016 heter vi SW Horto med huvudkontor i Hammenhög. Nu förädlar vi framtidens växtlandskap inom odlingar och grönskande grönytor över hela Norden. SW Horto är en ledande leverantör av grönsaksfrö, blomsterfrö, blomsterplantor, jordgubbsplantor, gräsfrö, jord, torv, växtnäring, växtskydd, redskap& tillbehör till yrkesodlare och grönyteproffs i Sverige och Danmark.

SW Horto är en del av Norska Felleskjøpet, en skandinavisk koncern med en årsomsättning som uppgår till 16,3 miljarder. Utöver SW Horto så ingår även bla Granngården och Nelson Garden i koncernens Svenska del. SW Horto är ett företag i stark tillväxt och en ledande leverantör.

Vi söker nu Inköpare med ansvar för blomsterplantor och blomsterfrön.


Arbetsbeskrivning

Pga pensionsavgång söker vi nu Inköpare med ansvar för kategorin blomsterfrön och blomsterplantor. Du ingår i en inköpsavdelning på 5 personer och rapporterar till inköpschef.

Dina övergripande ansvarsområden är att styra produktgruppen enligt fastlagd sortimentsstrategi, att ansvara för att utveckla och administrera sortimentet samt optimera och kvalitetssäkra inköpsprocessen.

Våra leverantörer finns i Europa, framförallt i Tyskland. Tjänsten innebär ett fåtal resor per år, vid besök hos leverantörer och kunder, samt mässor. Vi uppskattar resandet till högst 10-12 övernattningar per år.

Mer konkret innebär tjänsten:

Dagligt ansvar för leverantörskontakterna.

Säkerställa rätt pris och kvalitet genom löpande granskning av befintliga och potentiella leverantörer.

Upprätta och underhålla prislistor inom sortimentet.

Säkerställa optimala inköp och lagernivåer.

Stödja och supportera säljorganisation och affärsutvecklare i marknadsdrivande åtgärder.

Löpande avrop

Marknadsinriktade åtgärder, t ex nyhetsutskick, annonser, kataloger, hemsida, kampanjerbjudanden, mässor och kundträffar.


Då nuvarande inköpare kommer att vara kvar under en stor del av 2025 kommer du att få en gedigen introduktion och överlämning.


Din profil

Vi söker dig med branschkännedom, utbildning och erfarenhet inom den hortikulturella sektorn. Om du har en eftergymnasial utbildning inom inköp, men saknar branschkunskapen, ser vi gärna att du ansöker ändå. Det viktigaste är att du har stort intresse för att lära dig vår verksamhet och att du tar ägandeskapet över ditt sortiment.

Som person är du nyfiken, driven, har en kommersiell ådra och en god analytisk förmåga. Du är bra på struktur och ser tex Excel som ett bra verktyg för att ha kontroll på din kategori. Du har en fallenhet för siffror och får energi när du lyckas bra i en förhandling eller när du hittar kostnadseffektiva lösningar. Då tjänsten innebär mycket kontakter, såväl internt som externt, krävs en god förmåga att kommunicera och att samarbeta.

Mycket god kunskap i svenska och engelska, i såväl tal som skrift, är ett krav. Har du dessutom kunskaper inom tyska är det en merit då många av våra leverantörer finns i Tyskland.

Goda kunskaper i Excel samt erfarenhet av större affärssystem.
Denna rekryteringsprocess

Då vi helst ser att du är på plats hos oss så snart som möjligt, kommer vi att tillämpa ett löpande urval i denna process. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag och vi ser därför gärna att du skickar in din ansökan så fort som möjligt. Kontakta ansvarig rekryterare vid ev frågor om tjänsten.

Varmt välkommen! Visa mindre

INKÖPARE

Ansök    Mar 15    Plasman Sverige AB    Inköpare
Huvudfokus för vår nya Inköpare är att utveckla och hantera Plasmans inköp av indirekta produkter och tjänster till anläggningen i Simrishamn. Du bidrar till att uppnå mål (KPI) för inköp av indirekta produkter och tjänster. Befattningen innebär också ett samarbete med centrala inköp på vårt HQ i Göteborg och övriga anläggningar i Europa. Vi söker dig som trivs i en miljö med en kombination av strategiska frågor och praktisk problemlösning. Det krävs att d... Visa mer
Huvudfokus för vår nya Inköpare är att utveckla och hantera Plasmans inköp av indirekta produkter och tjänster till anläggningen i Simrishamn. Du bidrar till att uppnå mål (KPI) för inköp av indirekta produkter och tjänster. Befattningen innebär också ett samarbete med centrala inköp på vårt HQ i Göteborg och övriga anläggningar i Europa. Vi söker dig som trivs i en miljö med en kombination av strategiska frågor och praktisk problemlösning. Det krävs att du har hög integritet och samarbetsförmåga.
Identifiera och samarbeta med leverantörer för olika indirekta produkter och tjänster
Förhandla om kontrakt och villkor för att uppnå kostnadsbesparingar och förmånliga avtal
Utvärdera regelbundet leverantörernas prestanda och åtgärda eventuella utmaningar eller förbättringar som behövs
Genomföra kostnadsreducerande initiativ utan att kompromissa med kvalitet eller servicenivåer
Analysera utgiftsmönster, identifiera kostnadsbesparingsmöjligheter och implementera processförbättringar

Utbildning och erfarenhet
Akademisk examen och/eller dokumenterad yrkeserfarenhet inom maskin- /industriteknik, företagsekonomi, logistik eller relevant högskoleexamen i ingenjörsvetenskap
3-5 års dokumenterad yrkeserfarenhet av inköp av indirekta produkter och tjänster inom branscher med högt produktionsfokus, gärna inom tillverkningsindustrin
Kunskaper i engelska och svenska krävs, både i tal och skrift

Känner du igen dig?
Välkommen med din ansökan bestående av CV senast 2024-04-14. I din ansökan önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågad utbildning och erfarenhet. Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Om du är nyfiken på mer om tjänsten och har ytterligare frågor är du välkommen att kontakta:
Rekryterande chef och Platschef Patrik Ågren via 072-1 81 27 90 eller [email protected]
Rekryterande HR Emma Henriksson via 072-9 959 182 eller [email protected]
Fackligt företräde Joakim Nordholme via 076-2 555 744 eller [email protected]
Vi är Plasman
Plasman är ett ledande globalt fordons- och tillverkningsföretag med flera platser i Nordamerika och Europa. Med en rik historia som går tillbaka över 40 år, har samarbetsförmåga, arbetsmoral och engagemang gjort oss till en global ledare inom fordonskomponenter. Vi tror att det enda som skiljer det möjliga från det omöjliga är perspektivet.
På Plasman kommer du att arbeta med världens bästa och smartaste för att forma framtiden för vårt globala företag. Våra anställda kommer olika bakgrunder och arbetar tillsammans för att lyckas. Det mest imponerande vi har byggt är våra medarbetare. Och tillsammans kommer vi att åstadkomma mer än någonsin trott. Vi är Plasman. Och vi är One Driving Force.
Thousands of innovative minds. One Driving ForceTM.
Visit our website plasman.com to see our capabilities and the culture that creates our one team. Visa mindre